Dag 1 - Naar Zürich

18 oktober 2017 - Kloten, Zwitserland

Zurich, 18-10-2017

Vanmorgen kwam ik op Schiphol aan in het holst van de nacht (4.15 uur). Ongeveer het hele vliegveld af gelopen om bij de juiste check-in en gate te komen. Natuurlijk moet je dan weer de aller laatste hebben, die ergens in een hoekje van het uiterste van waar wij vandaan kwamen zat. Maarja, na eerst een keertje te hebben gekeken wat is moest heb ik kunnen uitvogelen bij welke check-in ik moest zijn. Dus ik dacht laat ik alvast mijn bagage afleveren (ondertussen was het 4.30 uur). Blijkt dus dat de balies pas om 5.00 uur open gaan! Dus ik weer helemaal terug gelopen en heb met moeders en vriend, vaders en zusje nog even koffie gedronken en afgewacht tot het 5.00 uur was. Daarna weer terug naar de vertrekhal en afscheid genomen van mijn familie. Bagage kreeg een label en ik mocht met mijn rugzak door naar de tassencheck. Ik ga lang weg, dus ik heb natuurlijk mijn laptop, iPad en opladers mee. Maar ja dan wordt je tas er wel uitgepikt. Gelukkig was ik niet de enige en moest ik echt wachten tot de rest ook was gecontroleerd. Dus die vrouw heeft heel rustig en vriendelijk gekeken naar wat erin zat en er was niks te melden en ik mocht weer gaan. Maar ik dacht dit keer dat ik aan alles had gedacht (toen in Schotland ging moesten er nog wat dingen uit), dus ik had geen schaar en geen vloeistoffen boven de 100 ml. Dus ik vroeg uit nieuwsgierigheid: ‘Mag ik vragen wat er op wees dat mijn tas extra werd gecontroleerd?’ ‘Vanwege al die snoeren en je powerbank.’ ‘Oh vandaar.’ Naja liever dat ze extra controleren, dan dat ze wat over het hoofd zien en er echt iets ernstigs mee gaat. Daarna kwam ik na weer een eindje lopen bij de goede gate (B15) en heb ik nog al mijn apparatuur kunnen opladen, want er zat heel fijn een stopcontact in de tafel. Ik zat naast een heel erg aardige vrouw uit Engeland die wat moeite had met haar tablet, dus heb haar nog even geholpen en heb weer een leuk babbeltje kunnen maken met iemand. Plots was het al weer tijd (6.35 uur) om in te stappen en ben ik mijn plek gaan zoeken. Ik vlieg naar Singapore (via Zurich) met Swiss en je kon gelijk zien dat het allemaal even wat knapper was dan afgelopen zomer met Easyjet naar Edinburgh. Ik kreeg van hun een lekker broodje met chocoladestukjes erin, een bekertje drinken en chocolaadje net voor de landing. Dus ik was aangenaam verrast mijn eerste stuk van mijn reis. Om 11.45 uur vertrekt mijn volgende vlucht naar Singapore, dus dan maar even een bakje koffie erin. Deze duurt 12 uur, dus ik heb genoeg tijd om nog even wat bij te slapen en mezelf een beetje proberen te vermaken.

1. Eveline de Wilde:
    Hoi Stijn
    Geniet van de reis, hopelijk heb je een beetje prettige medereiziger naast je. En wat die einden lopen betreft, Schiphol is niets vergeleken met Singapore. Alhoewel ik de laatste x mazzel had, toen vertrok de vlucht naar Brisbane van de gate ernaast. Dan evengoed flink gaan lopen hoor! Tegen kramp in de kuiten. Succes!
  2. Maarten:
    18 oktober 2017
    Heel succes man, en erg leuk zo tussendoor wat van je te horen.

Goede reis verder
  3. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    18 oktober 2017
    Wat leuk ein reisblog. Goeie reis
  4. Miranda:
    18 oktober 2017
    Ik zou het leuk vinden om je verhalen te blijven lezen Stijn. Wat een geweldige ervaring ga je tegemoet. Heel veel succes met dit avontuur.
  5. Tom:
    Goede reis Stijn lots of fun down under 👍
  6. Els de waal:
    18 oktober 2017
    geweldig om te lezen, ik ga je graag volgen
  7. Janine:
    18 oktober 2017
    Klinkt goed Stijn! Ik zie het helemaal voor me. Dit gaat in boekvorm uitkomen. Ik hoop dat de rest van je reis net zo succesvol verloopt. ik kijk uit naar het volgende deel van dit vervolgverhaal!
  8. Kyara:
    Goede reis Stijn, en veel succes! Have fun! X
  9. Lea timmer:
    18 oktober 2017
    Gelukkig is alle tot nu toe .goed gegaan veel succes met het gevolg van je reis