Dag 280 - Roadtrip dag 12

23 juli 2018 - Coffs Harbour, Australië

We zijn al weer 12 dagen onderweg, de dagen gaan snel voorbij. Helaas begon alles met een beetje ophef, maar het toch goed gekomen. De eerste dag (12 juli) kwamen wij aan bij het kantoor waar wij de camper zouden ophalen, Jucy Carrental, maar toen wij er aankwamen zeiden ze dat onze camper helemaal niet beschikbaar was. Wij hadden alles geboekt via een ander bedrijf (Motorhome) en die hebben ons 35 dagen voor de ophaaldatum een bevestiging via de e-mail gestuurd dat alles klaar zou staan op de dag. Maar het bij Jucy dus nooit in het systeem terecht gekomen. Wij hebben dus onze verhuurbedrijf gebeld en gevraagd show nou zat en die gingen dus het hoofdkantoor van Jucy bellen. Uiteindelijk, twee uur later, hebben we er toch eentje gekregen, ze hadden er nog eentje in de garage voor reparatie staan en een paar dagen na ons zouden een stel anderen mensen de laatste camper die zij hadden huren. Dus hebben wij de van hun gekregen en zouden ze die anderen snel afmaken voor de huurders. Dus we waren eindelijk onderweg rond 3 uur. We gingen via de supermarkt maar onderweg. Gelijk de snelweg op en op naar Springbrook National Park. We hebben leuke binnendoor weggetjes genomen en het was ook echt prachtige natuur. Daar hebben we gelijk alles opgezet en avondeten gemaakt, want het was al weer tijd voor eten. Het begonnen wel al lekker af te koelen, dus we hebben binnen gezeten. De volgende dag was het aardig fris buiten toen we wakker werden, maar het was te doen allemaal. Die dag zijn we naar de waterval geweest en een mooie wandeling gemaakt. Daarna nog even kijken of er wat in de buurt was, maar helaas. Die avond werd het al snel heel erg koud. We hadden het zo koud in de camper dat we het gasfornuis maar hadden aangezet, zodat het een beetje opwarmen in de camper voordat we gingen slapen. Die nacht was het zo verschrikkelijk koud zeg. De volgende dag werden we wakker met wit gras, bevroren voeten en alles was zo koud dat we gelijk weg zijn gegaan toen we wakker werden en ergens anders maar een warm ontbijtje gingen halen, dit ging echt heel erg ver namelijk. Die dag hebben we gelijk besloten om niet meer de vergen in te gaan en dicht langs de kust te blijven en die avond zijn we naar Byron Bay gegaan, naar een camping aan het  strand en dat heeft zich dik uitbetaald. We hebben nog lang buiten kunnen zitten en het was helemaal een beetje warm in de camper toen we wakker werden die dag erna. Byron Bay blijkt ook een heel erg leuk stadje te zijn. Heel gezellig en leuk ingericht voor toeristen. We zijn eerst naar het Crystal Castle gegaan, dat zou een kasteel zijn waar ze een van de grootste kristal verzamelingen hebben. Het bleek een grote plek te zijn die heel veel eer doet aan het boeddhisme. Helaas waren we daar dus al snel klaar mee. Toen zijn we maar de stad ingegaan en dat was erg leuk. Boodschapje gedaan en weer terug naar de camping. Alle campings hier hebben een openbare keuken. Dus je kan er gewoon je spullen koken zonder zelf gas of elektriciteit te gebruiken. Er zijn ook grote bakplaten, dus je kan ook gewoon lekker barbecueën zonder open vuur, dat overal verboden is. Daar hebben we dan ook lekker kangoeroeburgers gegeten en weer lekker buiten gezeten onder het afdakje. De dag erna zijn naar de vuurtoren van Byron Bay geweest. Dat blijkt hè meest oostelijke punt van Australië te zijn. Daarna zijn we in een ruk door naar Port Macquarie gereden. Het was even een zit, maar we moesten ook ergens komen, in plaats van om de dag 2 uurtjes ergens naar toe rijden. We wilden immers graag baar Sydney toe. In Port Macquarie zijn bij een Italiaan gaan eten en de volgende dag zijn we weer vroeg verder vertrokken naar Sydney toe. We hebben daar op een super leuke camping, net buiten de stad gestaan voor 3 nachten, Lane Cove National Park. Die middag hebben we niet verspild en zijn gelijk de stad in geweest. Omdat het verkeer in Sydney niet normaal is, hebben we lekker alles met het openbaar vervoer gedaan, dat was allemaal prima te doen. Het was een ritje van ongeveer een half uurtje en we zijn direct naar het terras van het Opera House gegaan. Daar hebben we lekker even wat gedronken en hebben nog even door de stad gelopen. De volgende dag zijn we ’s ochtends over de Sydney Harbour Bridge gelopen. Daar zijn we helemaal naar boven in de zuidelijke paal geklommen en genoten van het prachtige uitzicht. Op mijn advies zijn we met de pond naar Manly geweest en hebben daar lekker wat gegeten. Omdat het internet voornamelijk van mijn 4G kwam de laatste dagen hebben we een WiFi paal opgezocht waar ik met mijn provider account toegang heb tot gratis onbeperkt WiFi. Daar hebben we even gezeten, wat geïnternet en een beetje dingen op Netflix gedownload, zodat we ’s avonds ook wat te dien hebben in de camper. Vanaf daar zijn we weer terug naar het vaste land gevaren en in de tussentijd was het al donker geworden, dus hadden we vanaf de boot een prachtige uitzicht op het Opera House. Daarna zijn we naar de Sydney Tower Eye geweest. Dat is het hooggestemde punt van Sydney waar je helemaal naar boven kan naar het observatiedeck. Toen ik in Sydney was afgelopen februari heb ik ook nog een Skywalk gedaan, helaas was die gesloten voor deze periode van het jaar, dus moesten we het hier maar mee doen. Maar we gingen expres na dat het donker was geworden, want dan zag je hoe prachtig Sydney was ’s nachts. Je kon vanaf daar alle mooie dingen nog steeds zien en alle mooi lichtjes en geheimen van Sydney zien. Het was er stampvol, dus het duurde even voordat we boven waren, maar ook dat we weer naar beneden konden. Dus wij hebben lekker daar nog een beetje rondgehangen totdat het wat rustiger was geworden. Daarna weer terug naar de camping. Na een nacht goed slapen, want we waren heel moe geworden van al dat lopen die vorige twee dagen, zijn we dan naar Sea Life aquarium gegaan. Het is een super groot aquarium in Darling Harbour. Daarna hebben een ngo even wat lekkers gegeten bij een van de tentje daar en zijn op weg gegaan naar Neutral Harbour. Want daar had ik afgesproken met iemand waar ik heel erg goed bevriend mee was toen ik alleen in Sydney was. We hebben daar lekker zitten kletsen en zijn daarna weer onze eigen wegen gegaan. Het was heel erg leuk om haar weer een keertje te zien. Die dag erna moesten we al weer uitschenken van de camping, dus dat hebben we keurig op tijd gedaan en zijn rustig wat boodschappen gaan doen en zijn naar de quadbaan gegaan. Daar hebben een super leuke adrenaline tour gegaan van 45 minuten. Ik had het nog nooit gedaan en wilde het altijd al een keertje doen, dus dat was echt super cool om te doen. Wat geluncht op de parkeerplaats en zijn toen weer terug naar boven gegaan, want het was de laatste paar nachten toch echt wel op het randje van super koud. Gelijk naar Newcastle gereden en daar naar een leuke camping ook weer aan het strand. Heel erg rustig aan gedaan die dag erna, alleen even een wandelingetje de stad in, want we hadden allebei na dat quadrijden super veel spierpijn gekregen. En vandaag zijn we naar Coffs Harbour gereden. Nu zitten we even voor een nachtje hier op een camping en gaan morgen naar een groot klimpark tussen de bomen en rijden dan weer terug naar Byron Bay. Het was zo’n leuke stadje dat weer hebben besloten weer terug te gaan. Nu misschien een andere camping, maar wel dicht bij alles.

1. Janine:
    23 juli 2018
    Jullie maken optimaal gebruik van deze trip. Veel leuke dingen doen en zien. Geweldig! Geniet er van!
  2. Es:
    23 juli 2018
    Klinkt heerlijk zo kerel! Wat een mooie ervaring zo met de camper, rij voorzichtig! ;-)
  3. Tom:
    24 juli 2018
    Heerlijk samen quality time genieten 👍👍
  4. Marja:
    25 juli 2018
    Het ziet er weer fantastisch uit. Wat is het toch een mooi land! Goede reis verder!