Dag 265 - Laatste werkweek

8 juli 2018 - Coolum Beach, Australië

Het zit er al weer bijna op voor mij. Deze week is zijn de laatste paar dagen dat ik als au pair in Australië ‘werk’. Vandaag nog even lekker vrij en naar Coolum Beach gegaan, terwijl paps in Hongkong zit. Hij is vrijdag op weg gegaan en zal dinsdag vroeg in de ochtend hier aankomen op Brisbane (6.45 uur). En daarna gaan we donderdag op pad. De camper staat klaar vanaf 12.00 in Brisbane, nog even kijken hoe we daar naar toe gaan, maar dat komt wel goed. De laatste paar dagen was Thomas helaas erg ziek geworden, hij had een inwendige ontsteking, ik weet niet meer precies waar, maar de dokter had steroïden voorgeschreven voor 3 dagen en nu is hij heel erg opgeknapt. Voorheen was hij heel erg futloos en kon bijna niet bewegen. Hij lag een beetje op je als een zielig hoopje, heel erg sneu. Dus heel erg fijn dat hij er boven op is. Ondertussen natuurlijk het hele huis onder quarantaine, iedereen die po bezoek kwam werd van te voren gewaarschuwd en we gingen bijna niet naar buiten.

In de tussentijd ben ik gewoon lekker aan het kijken wat mijn pa en ik kunnen gaan met de camper. We gaan sowieso naar Sydney, ik ben natuurlijk al geweest, maar het is zo’n geweldige stad daar.

Het begint hier wel lekker af te koelen zeg maar. ’s Nachts kan het wel 8 graden worden nu, maar gelukkig overdag nog gewoon tussen de 18 en 22. Dus we kunnen nog steeds in een t-shirt en soms in korte broek lopen, dat scheelt. En met die reden gaan we nog even kijken of mijn pa en ik nog verder naar beneden gaan na Sydney. Hoe meer je naar beneden gaat hier, hoe kouder het natuurlijk wordt. En het zal je nog verbazen hoe dicht Melbourne bij Antarctica ligt, niet dat het vriest, maar niet wat je zal verwachten. Dus ik heb een heel lijstje gemaakt met dingen die heel leuk zijn om te doen in die regio en daarna kijken we wel verder.

Na onze reis komen we nog even een paar dagen terug naar de Sunnie Coast en dan houdt het voor mij al weer op. Nou mij er nu wel bij neergelegd dat ik weer terug naar Nederland kom. Hoe geweldig dit land/continent ook is, ik vind het ook wel weer heel erg leuk om alles weer op te pakken waar ik het heb achtergelaten. Ik kan weer aan het werk bij Bregje als gastheer, ik kom weer terug bij het korps in de jeugdbandraad en het seniorenkorps en begin weer met school (iPabo Alkmaar). De introductieweek start op 27 augustus en de week erna starten mijn lessen. Ik heb er wel zin om dat allemaal weer te gaan doen. Het normale leven weer oppakken.

1. Miranda:
    8 juli 2018
    Zo dat is allemaal snel gegaan Stijn. Maar dit is een belevenis om nooit te vergeten. Ik heb al je verhalen met plezier gelezen en ervan genoten. Heel veel plezier nog met je trip met de camper. En geniet weer van Sydney. Ik heb daar ook vreselijk genoten en ontzettend veel gezien. Geniet van je laatste tijd. Groetjes Miranda
  2. Marja:
    8 juli 2018
    Ja, Stijn het was heerlijk jouw verhalen te lezen. Wat een geweldige tijd maak jij mee. Nog heel veel plezier met papa en tot over een paar weken. Enjoy!
  3. Janine:
    8 juli 2018
    Leuk om weer even over je belevenissen te lezen. Beterschap voor die arme Thomas. Het zal inderdaad een beetje dubbel voelen, achter laten waar je je al die tijd hebt thuis gevoeld en de mensen aan wie je gehecht bent geraakt. Naar huis waar al die vertrouwde mensen en bezigheden op je wachten. Wat heerlijk om er tussen een roadtrip te maken met papa. Een fantastische afsluiting van een geweldig jaar! En succes met het vroege opstaan dinsdag ;-)
  4. Maarten:
    Kom eraan hoor!!!!!
    Hongkong is een interessante drukke stad, maar ik ben er wel aan toe je weer te zien.
  5. Es:
    8 juli 2018
    Heerlijk om na zo'n lange tijd weer papa te kunnen zien kerel. Geniet volop van dat avontuur, je laatste in de lange rij van het afgelopen jaar daar in Australië. En ik ben ook blij dat je bijna thuis komt en je weer kan vast houden. Dikke kus 😘!
  6. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    Heel veel plezier met Maarten op de roadtrip. Liefs