Dag 244 - Sunshine Coast Agricultural Show

17 juni 2018 - Mooloolaba, Australië

Deze week was weer een heel rustige week. Louis gaat tegenwoordig twee dagen naar de peuterschool: maandag en dinsdag. Dus dinsdag is nu een lekker rustige dag voor mij geworden. Had ik deze week ook wel even nodig, aangezien ik maandag te horen heb gekregen dat mijn oma helaas haar laatste adem heeft uitgeblazen. Dinsdag heb ik Louis dus naar school en Jasmin zei dat ik daarna gewoon lekker kon doen wat ik wilde, dus ik ben naar het strand van Coolum gegaan. Ik had die ochtend besloten om toch hier in Australië te blijven en een brief te schrijven die papa eigenlijk zou voorlezen. Woensdag kwam de begrafenisondernemer met het idee dat ik mijn brief zelf zou gaan inspreken en dat ze dat dan gaan afspelen tijdens de uitvaart als een van de sprekers. In die speech leg ik alles verder uit. De uitvaart is een open publieke uitvaart, dus als je benieuwd ben wat ik ga zeggen, zijn jullie van harte uitgenodigd. Maar ik heb die brief dus in Coolum geschreven, op het strand.

Maar al dat gedaan te hebben, is dit weekend de Sunshine Coast Agricultural Show in Nambour, dus daar zijn we met het hele gezin gisteren naar toe geweest. Het is een soort van Kermis, maar dan ook nog met allerlei shows en verschillende dingen. Het was echt heel erg leuk daar. Toen we weer naar huis toe gingen kreeg ik een stempel dat er al een ticket voor mij was betaald, dus na de lunch ben ik weer terug gegaan voor het middagprogramma. Om 14.00 uur was er namelijk een Grand Parade en dat was heel leuk om te zien. Een heleboel verschillende mensen liepen of reden mee. Er was bijvoorbeeld een marine korps op paarden die twee aan twee meeliepen. Een hele stoet met oldtimers en een grote groep met mensen van een quad vereniging. de jongste van die quad groep waren voorop en dat waren echt super schattige kinderen van een jaar of 6 en dan werden ze steeds ouder naar mate je verder naar achteren ging in de stoet. De optocht werd afgesloten door een paar mensen op cross motors en toen deed iedereen nog een rondje in de hoofdarena en de begonnen de quad races en de stunt cross motors. Dat was echt een super leuke show. Daarna ging ik naar het volgende punt op mijn programma en dat was een kookworkshop in het biersteegje. Dus ik heb lekker naar een demo zitten kijken over hoe je lekker garnalen in bier kan marineren en goeie lamsrek kan bereiden op de bbq. En als laatste heb ik nog een Dairy Show gezien over hoe ze tegenwoordig koeien melken en hoe ze het vet van de melk scheiden. Het was erg interessant  om te zien en toen was het al weer tijd om naar huis toe te gaan.

1. Martin:
    17 juni 2018
    Beste Stijn, wat ben jij toch een sterke jonge man, jou oma verliezen is toch maar even een gebeurtenis die de gemiddelde mens behoorlijk raakt. Gecondoleerd met dit verlies.
    Wat prachtig dat jij een verhaal voor oma hebt kunnen inspreken. zo zien wij allen maar in dit digitale tijdperk zijn er geen afstanden meer. Maar wat fijn dat jij met Jasmin en de boys het verwerken met zo'n leuke dag. geniet nog even van jou verdere verblijf in de out back en dan binnen een paar weken met jou vader heb ik begrepen.
    Hartelijke groet,
    Martin & Eveline
  2. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    Goed hoor. Sterkte lieverd
  3. Maarten:
    17 juni 2018
    Wat sterk van je om daar te blijven.

Tot snel
  4. Janine:
    17 juni 2018
    Wat een mooie manier om de afstand te overbruggen, dan ben je er maandag toch echt bij.
    Die show is een goede manier geweest om je wat af te leiden, en je doet er nog goede ideeën op ook! Je begrijpt natuurlijk wel dat we in Nederland straks wel wat barbecue specialiteiten van je willen proeven.
  5. Es:
    17 juni 2018
    Normaal zou oma hier direct reageren, ze was heel trots op jou. Ook nu zou ze dat zijn, om hoe je alles doet. Ben ik ook!! 😘
  6. Rachel:
    17 juni 2018
    Heel veel sterkte daar, Stijn. In gedachten zijn we bij je.