Dag 2 - Naar Singapore

19 oktober 2017 - Singapore, Singapore

Singapore, 19-10-2017

Lekker een beetje rondgehangen op het vliegveld van Zürich. Daar heb ik een beetje koffie gedronken en warme choco gedronken. Toen ben ik maar gaan zitten en heb de Quest gelezen die ik heb meegenomen. Toen was het al weer bijna 11.00 uur en moest ik richting mijn gate gaan. Het bleek dus dat ik al heel dichtbij mijn goeie gate was. Ik ging naar mijn gate toe en zag in ene dat het een vlucht zou worden van Singapore Airlines, dus ik raakte al een beetje in de stress, dat ik niet op de goede plek zou zijn, dus ik heb nog even goed op mijn ticket gekeken en heel klein erop stond dat de vlucht werd georganiseerd door Singapore Airlines. Lekker snugger weer, maar het ging dus wel gewoon goed. Ik werd geleid naar gate E in Zürich. Het blijkt dus dat je alleen naar die gate wordt gebracht met een metro in het station zelf. Het was heel erg grappig, want op de wanden hingen schermen met typische animaties over Zwitserland en geluidjes van jodelen en koeien. We waren al heel snel bij de juiste uitgang en konden naar onze terminal gaan. Het vliegtuig is zo groot dat het twee verdiepingen heeft, blijkbaar stond ik natuurlijk weer in de verkeerde rij en moest ik een verdiepinkje omlaag. Heel rustig werden we geholpen en naar onze plek toe gewezen. In het vliegtuig zag ik gelijk al dat het lekker goed was ingericht voor vluchten van 12 uur. Je hebt meer beenruimte dan normaal op een vlucht, je hebt een eigen scherm voor films/series/ander entertainment. Je kan ook zien waar we op het moment zelf vliegen en waar Singapore dan was, je kon dan zien op welke plekken het dan nacht is en waar dag. Je kon goed dat we naar het donker toe vlogen, ik ga natuurlijk naar het Zuid-Oosten. We kregen rond een uur of 1 een lunch, op de foto kan je zien dat niet zo’n bordje was. Ik zat echt vol na de lunch. Je kon kiezen tussen gefrituurde varkensvlees in zout/zure saus of vis in een beurre blanc saus., ik had gekozen voor het varkensvlees. Daar zat dan nog een beetje rijst bij en wat groente. Daarnaast hadden we nog een klein broodjes waar of chocopasta op kon smeren of naturel Philadelphia, nog een bakje met een soort van aardappelsalade en wat crackers. Toen iedereen klaar was met eten kregen we ook nog een Zwitserse chocolade ijsje. Er wordt tussendoor volop drinken aangeboden, dus dat is erg lekker en fijn. Als ik dan een keertje naar de wc moest, ben ik ook gelijk naar de andere kant van het vliegtuig gegaan, zodat ik even mijn benen kon strekken. Tussen alles door zit ik lekker films te kijken als Beauty and the Beast, Wonder Woman en Batman VS Superman en ze hebben nog heel veel meer leuks te zien. Dus heel erg was ook weer niet. Voor het ontbijt konden we kiezen tussen een champignon crêpe met tomaten saus, gebakken aardappelblokjes en spinazie of noedels met varkensvlees. Ik had voor de lunch al varkensvlees gehad, dus dit keer had de crêpe die heel erg smakelijk was. De rest wat er naast zat was ook goed te eten, het klinkt als een rare combinatie, maar dat valt best wel mee. In de tussentijd was ik het wel echt helemaal zat gewoon. Na 7 uur in dat vliegtuig werd ik echt helemaal gek gewoon en ben maar met vreemde een praatje gaan maken die ook een rondje door het vliegtuig aan het maken waren.  Daarna kwam ik om 6.00 (SING tijd) aan op het vliegveld en mocht ik gelijk weer zoeken waar ik nou naar toe moest. Er zal ook niet iemand zijn die bedenkt om een vliegveld op een standaard en logische manier door de hele wereld in te delen. Eerst ging ik kijken of ik het goede vluchtnummer had opgezocht en daarna ben ik weer via een interne metro naar mijn goede terminal gebracht. Gelijk maar mijn bagage ingecheckt (ben ik die ook maar weer kwijt) en ga zometeen even de stad verkennen. Ik had mijn bagage net ingecheckt en ik ga dus even naar buiten toe en bedacht me gelijk dat ik al een foute keuze had gemaakt: ik had nog een lange broek aan in Singapore. Op het vliegveld is het goed te doen, maar buiten is het nu al 27 ⁰C. Dus dan maar even mentaal voorbereiden met een bakje koffie erbij. Dan vertrek ik weer om 15.35 naar Brisbane, eindelijk mijn laatste vliegbestemming.

1. Eveline de Wilde:
    19 oktober 2017
    Ja Stijn, het is best lang, 12 uur. Ikzelf zet muziek op, van aldoor films kijken gaan m'n ogen zo branden. En een E reader is ook fijn om te hebben.
    Doe je goed, af en toe een praatje aanknopen en een rondje lopen. Nu nog het laatste stukje, dat is "maar" 7 uur!
    Erg leuk dat je een reislog hebt, ben benieuwd of je er aan toe komt om veel te schrijven als je aan het werk bent, misschien 's avonds, als het hele spul in bed ligt.
  2. Es:
    19 oktober 2017
    Het was een enorme trip zo voor je, laatste deel van je reis gaat nu beginnen. Op naar Australië kerel!
  3. Maarten:
    19 oktober 2017
    Nog even volhouden en in Brisbane lekker bijkomen,
  4. Janine:
    19 oktober 2017
    Ben benieuwd of je nu een Singaporese (of is het Singaporaanse?) korte broek rijker bent. Succes met deel 3 van je reis.
  5. Marja:
    19 oktober 2017
    Whoop woop, wouwie! Op naar reis 3! Ik kan mij zo voorstellen dat jij die slapend gaat doen.......weltrusten alvast ;-)
  6. Oma:
    19 oktober 2017
    Goed hoor, ik denk dat je er nu bijna bent.
  7. Lea timmer:
    19 oktober 2017
    Goed op weg je bent er bijna goede reis .