Dag 3 - Naar Bli Bli

20 oktober 2017 - Bli Bli, Australië

Bli Bli, 20-10-2017

Wouw wat is Singapore een mooie stad zeg. Toen ik aankwam heb ik onderzoek gedaan over hoe je het beste de stad in kon gaan en wat winkeltjes kon bekijken. De kortste route zou met de bus zijn. Dus ik ben naar de goede bushalte gegaan en keurig gewacht op de bus. Wanneer de bus er is wil ik als eerste instappen, want ik moet nog een kaartje betalen enzo en dan hoeven de anderen niet zo lang te wachten op mij. Ik had gezien dat ik eerst naar PTB 2 zou moeten en dan naar het centrum. Dus ik had dat gevraagd aan die chauffeur en hij zei: ‘$1,40’, dus ik denk ‘perfect’. Ik wil hem dat geld aangeven, maar hij wuift het met zijn hand weg, dus ik vraag: ‘Dit is toch genoeg?’ (ik gaf hem en briefje van $2) ‘Ja dat wel, maar ik heb geen wisselgeld, je moet namelijk binnen even een kaartje kopen’. Ik weer uitstappen en naar binnen lopen en bij het loket vragen om een buskaartje naar het winkelcentrum en terug, antwoordde zij daarop: ‘Maar dat moet je gewoon in de bus doen hoor’. Van hot naar her gestuurd dus, dit had geen zin. Ik ben uiteindelijk naar de officiële informatiebalie gegaan, daar spreken ze heel keurig Engels. En heb de vraag bij haar neergelegd. Zij zei dat het inderdaad een beetje en gedoe is met de bus als je geen bewoner bent van Singapore en dus geen OV-kaart hebt. Die zou je dan namelijk eerst weer moeten kopen en dan weer opwaarderen. Na afgelopen vlucht, waar ik al heel erg weinig tot niet heb geslapen, had ik echt geen geduld meer over en ben even gaan zitten. De vrouw van de balie had een keurige beschrijving gegeven van hoe ik naar het MRT station moest gaan en het was dan ook in één keer gelukt om er te komen. Ik heb daar gewoon bij het loket gevraagd wat de leukste halte was om uit te stappen als je binnenstad een beetje wilt zien en ik ben naar het station voor het stadhuis gegaan. Daar heb ik 3 winkelcentra bezocht, maar meer dan de helft was dicht, dus er viel niet veel te bekijken. En man, wat is het warm in Singapore. Het is daar ongeveer 30 ⁰C en de luchtvochtigheid is ook rond de 80% ofzo. Ik vond het heel erg leuk om rond te lopen, maar ik met uiteindelijk maar in een cafétje gaan zitten met airco en frisje. Het vliegtuig zou om 15.35 vertrekken, dus ik mocht om 14.35 door de tassencontrole. Die ging echt super snel, ze wilden alles echt heel graag voorbij hebben. Net alsof ze er helemaal geen zin in hadden. Ik ben er snel en moeiteloos doorheen gekomen, dus ik kon lekker gaan zitten bij het Charging Station gaan zitten om mijn telefoon nog een beetje op te laden. Het instappen was heel goed georganiseerd, je hebt op je ticket een seating area en bij elke gebeid werd het omgeroepen. Ik zat zelf in seating area C en die zat was als achterste, dus die werd als eerst geroepen om te boarden. Ik kon rustig naar mijn stoel en al vast gaan zitten. Mijn stoel was 43J, dus ik dacht dat ik tussen twee mensen in zat, waren het niet dat het rijtje van mij geen stoel i had. Dus ik zat uiteindelijk toch aan het gangpad. Omdat ik echt niet meer po mijn benen kon staan, ben ik toch in slaap gevallen voor ongeveer 5 uur, dus dat was even lekker. We kwamen aan om 0.55 (AUS tijd) en ik kon door om mijn koffer op te halen bij de bagageband. De mijne was er al gouw, dus ik kon verder naar de paspoortcontrole. In het vliegtuig hebben we al een immigratiekaart gekregen en had ik al ingevuld, op die kaart heb ik gewoon aangegeven wat ik mee had en dat waren 2 houten stukken en mijn extra bergschoenen. Ik ging door naar de koffercheck er werd alleen maar gevraagd wat ik dan bij mij zou hebben en het was al genoeg. IK HEB GEEN STEMPEL GEKREGEN BIJ BINNENKOMST :’( . Dus ik heb alleen die van Singapore nu in mijn paspoort staan. Naja, we gingen naar ‘huis’ toe en daar ging ik gewoon lekker slapen. Ik heb echt heel erg lang en door alles heen kunnen slapen, ik was zo ongelooflijk moe. We waren er om 3.00 en ik was ook echt pas rond 13.30 wakker. De ‘’dag’’ begonnen met een echte Aussie breackfast: bacon, ei en tomaat van de bbq op een geroosterd broodje. Echt super lekker. Daarna gingen Evert, Louis en ik naar de kust om wat eten te halen. Eerst even laten wat er allemaal bij het strand was en wat er voor tentjes waren aan de kust. Daarna zijn we naar de speeltuin gegaan met Luis en hebben we nog wat vis gehaald bij de viswinkel. Louis lag uiteindelijk zo lekker te slapen dat we hem in de auto hebben laten liggen voor een dutje, want die had hij nog niet gedaan. Toen was het al weer bijna eten om te eten: geroosterd lam met overgebakken aardappeltjes, bloemkool, sperziebonen, worteltjes en pompoensoep. Dat was echt super lekker  en ondertussen een beetje gekletst. Het was nog een gedoe om de kinderen op bed te leggen wat 2 zijn er verkouden, dus werketen allebei niet heel erg mee. Maar het is toch gelukt, dus die liggen nu lekker te slapen.

1. Maarten:
    20 oktober 2017
    Super fijne aankomst dus. Nu lekker een beetje wennen aan de Aussie way of life.
    Veel plezier man en we houden je nieuws strak in de gaten
  2. Oma:
    20 oktober 2017
    Leuk hoor dat je eindelijk op je be stemming bent. Ik vind het erg fijn dat ik zo alles kan volgen.
    Succes verder
  3. Marja:
    20 oktober 2017
    Of all places Bli Bli, geweldig! Ik heb even gegoogled, best groot en prachtige omgeving. Ga jij best leuk vinden daar. Enjoy!
  4. Es:
    20 oktober 2017
    Je bent al lekker in de weer geweest zo vanmiddag kerel. Fijn dat we zo mee kunnen spieken ;-)... Succes morgen met de regeldingetjes (bank, rijbewijs, telefoon etc.)
    x Mam
  5. Eveline de Wilde:
    20 oktober 2017
    Ik krijg gelijk trek in een lekker maaltje van Jasmin zeg! Fijn dat je goed bent aangekomen, en nog wat van Sing gezien ook!