Dag 4 en 5 - Regel- en zondag

21 oktober 2017 - Bli Bli, Australië

Gisteren waren de kinderen heel erg ziek en vermoeid. Louis was ziekig en Thomas is verkouden. Dus die waren al te gelukkig gisteren. Dan hadden we ook ngo eens dat het de hele dag heeft geregend, dat betekent dat we het huis niet uit konden en daar werden de kids ook niet gelukkiger van. Maar ik heb wel voor het eerst nu met Evert een rondje gereden om aan het verkeer te wennen en alles een beetje te kunnen begrijpen. Het blijkt toch echt wel heel erg lastig te zijn als je hebt geleerd om aan de rechte kant te rijden en je nu de hele tijd links moet eindigen. Het gaat een beetje tegen je instinct in om dat te doen. Je moet voor de eerste paar keren gewoon heel goed na blijven denken en niet volgens je geleerde trucjes werken. Het is alsof je bijna helemaal opnieuw moet beginnen. Maar naar een weekje ofzo komt het wel goed. We hebben gelijk een nieuwe simkaart gehaald bij de Aldi, zodat ik een nieuwe nummer kon krijgen. Maar helaas kan ik hem nog niet activeren, want ik heb nog geen betaalrekening hierzo. Ik moet dus eerst tot maandag wachten en dan kan ik naar de bank voor een rekening en kan ik die simkaart activeren. Maar om een rekening te kunnen openen heb ik een legitimatie nodig en een rijbewijs is een geldig legitimatiebewijs hierzo. Maar om mijn rijbewijs te kunnen vertalen en Australische te kunnen aanvragen moet ik eerst de particuliere vertalen bellen. En zo gaat het cirkeltje rond. Eigenlijk hoop ik dat mijn paspoort voldoet als legitimatie bij de bank zodat ik verder kan met mijn zaken op orde krijgen. Wanneer Evert en ik terugkwamen was Jasmin al weer aan het koken (tijgergarnalen-curry met rijst). En toen het klaar was gingen we aan tafel. De kinderen waren erg moe van de dag, dus die gingen lekker op tijd naar bed toe.

De volgende ochtend waren de kinderen al weer een klein beetje beter, alleen was Louis nu heel erg aan het hoesten en snotteren. Maar het is wel weer lekker weer geworden, dus iedereen kan weer lekker naar buiten wat frisse lucht innemen. We begonnen de zondag met pannenkoeken a la Evert (bosbessenpannenkoeken met Griekse yoghurt en ahornsiroop) en al snel gingen de baby’s weer naar bed toe. In de tussentijd hebben Louis en ik lekker boekjes zitten lezen en kon ik daarna wat huiswerk maken in het stralende zonnetje op de veranda. In de tussentijd zijn Evert en Louis naar de maandelijkse treinententoonstelling. Daar mogen ze namelijk altijd even een paar keer in de treintjes rijden. En Jasmin was heel erg druk bezig met de tweeling. Ze wilden namelijk niet slapen of überhaupt iets. Ze is de hele middag met ze in de weer geweest en uiteindelijk lagen ze dan toch te slapen. Het was nu toch al weer etenstijd geworden (witvis van de bbq met wraps en wat groente ernaast). Weer erg lekker hoor (zeker als je thuis geen vis eet, omdat een zeker iemand het niet lekker vindt).

1. Marja:
    23 oktober 2017
    Zo, op naar de orde van de dag dus...... Veel te regelen. Jammer dat de kiddo's wat ziekig zijn. Maar wat een heerlijke maaltijden krijg je voorgeschoteld, jummie! Regel ze verder and stay on the leftside of the road!
  2. Es:
    23 oktober 2017
    Wel een fijne locatie om je huiswerk te maken ;-)
  3. Miranda:
    Ik volg je op de voet. Leuk om je bevindingen te lezen Stijn. Gr Miranda
  4. Lea timmer:
    Wat een leuke verhalen.
    Je ben daar nog een hoop te regelen maar dat komt ook wel weer goed.En wat eet je daar lekker top gr
  5. Maarten:
    23 oktober 2017
    geniet maar lekker van je visje
  6. Rachel:
    25 oktober 2017
    Het lijkt er wel op dat je het drukker hebt ,dan als je thuis bent!