Dag 6 - Alles afhandelen

23 oktober 2017 - Bli Bli, Australië

Al weer bijna een week weg van huis. Het begint al wat meer en meer aangenamer te voelen hier in huis. Louis kan al bijna mijne hele naam uitspreken, hij komt niet verder dan ‘tijn’, dus bijna. Ik heb samen met Jasmin nog en ritje gemaakt naar de bank in Maroochydore. Ik kon gelijk geholpen worden aan de toonbank en heb gelijk een rekening kunnen openen bij NAB. Ik had een bewijs nodig van identificatie, mijn visum en een bewijs van wanneer ik het land in ben gekomen. Want ik heb natuurlijk geen stempel gekregen in mijn paspoort met datum erop. Het gaat tegenwoordig allemaal elektronisch en dan kunnen banken het niet bekijken. Was nog een heel gedoe om mijn schema naar het te mailen, want het was via een open wifi netwerk en dan werkt het blijkbaar niet god via de e-mail app van Samsung, dus ik heb weer via een andere weg moeten doen. Maar het is toch gelukt en hij heeft mijn vliegticketschema gekregen en heeft hij alles kunnen afhandelen. Helaas komt mijn kaart pas volgende week, dus ik moet het tot nu toe nog doen met mijn Nederlandse pinpas en wat ik in mijn portemonnee heb. Wat ik wel heb kunnen doen gisteren is een TFN (belastingnummer) aanvragen, wat duidelijkheid gekregen over mijn nieuwe simkaart en ik heb mijn rijbewijs kunnen inscannen en naar een erkende vertaler kunnen mailen. Als het goed is gaat zij het dan vandaag of morgen vertalen en stuurt zij het naar mij via e-mail. Met die vertaling moet ik weer naar de Australische RDW en kan ik een Australisch rijbewijs aanvragen. Het heeft gelukkig geen haast, want ik kan gewoon 3 maanden na aankomst in het land met mijn eigen rijbewijs rondrijden. Maar ik vind het wel fijn en handig als ik die zo snel mogelijk heb. Dan hoef ik mij daar natuurlijk geen zorgen meer om te maken.

Op maandag is Louis altijd naar de dagopvang. Die was lekker daar bezig en thuis was het even wat rustig met twee baby’s te liggen te slapen en de ander is de bij de opvang. Jasmin heeft mij ’s middags uit kunnen leggen hoe je het superkookapparaat kan gebruiken. Het is een apparaat dat eigenlijk een soort van keukenmachine is, maar het kan ook dingen verwarmen en koken. Je kan er dus ook eenpansgerechten mee maken. Via een website en een speciaal kastje aan het apparaat, kan je er zelf recepten van op zetten en dat kan hij dan weergeven op zijn schermpje. Het recept wordt stap voor stap laten zien, wat je moet doen en hoeveel. Echt ontzettend handig, van brood tot aan risotto.

1. Eveline de Wilde:
    24 oktober 2017
    Zo Stijn, jij wordt dus ingewijd in het gebruik van de Thermomix! Daar kun je inderdaad heerlijke dingen mee en in maken. Scones bijvoorbeeld, maak je in een handomdraai. En Louis kan je ook goed assisteren in de keuken, hij roept dingdingdingding als hij klaar is!
  2. Maarten:
    24 oktober 2017
    fijn te horen dat je je draai aan het vinden bent
  3. Marja:
    24 oktober 2017
    Ik heb begrepen dat je het recept voor Spaanse hoer wilt hebben. Die heb ik digitaal. Ik app 'm!
  4. Es:
    24 oktober 2017
    Fijn dat je het één en ander hebt kunnen regelen kerel
  5. Oma:
    24 oktober 2017
    Goed dat je je al meer thuis gaat voelen. Wel een geregel van alles, maar dat is straks ook maar weer gedaan.
    Groetjes
    Oma
  6. Lea timmer:
    24 oktober 2017
    Top Stijn dat alles zo snel geregeld is
    Gr Lea
  7. Janine:
    24 oktober 2017
    Als het geregel straks achter de rug is, ben je al een halve Australiër! Je weet precies hoe het allemaal werkt en waar je moet wezen. De thermomix schijnt een wonderapparaat, je wordt dus een ingewijde.
    Uhhh, Marja, wat voor recept wil Stijn hebben???
  8. Marja:
    25 oktober 2017
    Was geen typfout Janine hi hi hi