Dag 123 - Sydney

13 februari 2018 - Sydney, Australië

De afgelopen week heb ik veel leuke dingen gedaan. Donderdag was de laatste keer dat ik een verhaal heb geschreven en toen was het in en weer dinsdag, de tijd gaat super snel als je het naar je zin hebt. Vrijdag ben ik ’s naar de markt in de Rocks geweest en heb daar een beetje rondgelopen. De markt was niet groot, maar het was op een mooi en historisch plein waar een gids de historie van een groot standbeeld uitlegde. Als je aankomt zijn er een heleboel eetkraampjes en wanneer je verder loopt kom je bij de kraampjes waar ze grappige dingen verkopen. Er waren bijvoorbeeld twee waar je ‘originele’ handgemaakte boemerangs kon kopen of andere Aboriginalstijl geschilderde dingen. Daarna ben ik lekker naar het strand o: te kunnen relaxen van de afgelopen dagen. Ik ben eerst naar de dichtstbijzijnde haven gegaan en heb de ferry naar Manly genomen. Als je daar aankomt en je komt vanaf de werf dan ga je gewoon de straat door en kom je bij het strand terecht. Daar heb ik heerlijk mij; handdoek uitgelegd en ben ik gewoon rustig gaan zitten en om me heen gekeken. Af en toe even het water, is natuurlijk ook daar lekker warm en dan weer in de zon liggen. Ik heb een paar uur daar gelegen/-zwommen/-zeten en heb voor mijn avondeten een portie fisch and chips gehaald bij de dichtstbijzijnde zaak. Toen ik terug kwam bij het hostel ben bij iemand gaan zitten die ik al kende en iemand die ik nog niet kende, maar super goed op de ukelele speelde (Beatriz – Spanje). Dus ik stelde me voor aan haar en het was al heel gezellig aan tafel. Toen kwamen er nog 2 mensen bij, die op dezelfde kamer slapen en die kende ik ook nog niet (Lukas – Duitsland + Sebastián – Chili), dus weer allemaal nieuwe mensen. En sinds die avond zijn eigenlijk Bea, Sebas, Malik (Duitsland, kende ik al) en ik erg close geworden. Voor de rest zijn nog een heleboel anderen mensen die super leuk zijn en af en toe bij ons komen zitten, zoals Alex (Vlaanderen), Alberto (Italië), Memmet (Duitsland), Lara (Duitsland) en nog een heleboel anderen, alleen zie ik die niet regelmatig. Zaterdag heb ik, met de rest, echt helemaal niks gedaan. We hebben de hele dag in de keuken rondgehangen en een beetje zitten zingen, muziek maken etc. Die dag heb ik ook besloten om het hostel dat ik heb geboekt in Bondi te annuleren. Bij de receptie heb ik gevraagd of ik nog een week in dit hostel kon blijven. Dus dat heb ik allemaal in gang gezet en nu zit ik nog steeds, tot zondag dan, in The Village Kings Cross. Ik heb het hier zo erg naar mijn zin dat ik gewoon niet weg wil gaan. Helaas heb ik mijn vliegticket niet flexibel geboekt, dus ik moet wel zondag terug naar Bli Bli, maar anders had ik er nog een weekje aan vast geplakt. De rest blijft ook nog een tijdje namelijk. Zondag wilde ik naar een markt gaan bij de Sydney Opera House, maar helaas was die er niet, dus heb ik gewoon mooie foto’s kunnen nemen vanaf daar. Mijn plan was toen om naar een andere markt gegaan, alleen was die er ook niet, dus ik ben maar weer terug gegaan naar het hostel. Die avond zijn Bea, Sebas, Malik en ik nog een Life reggae concert gegaan in een bar in Manly. We zijn eerst met de ferry daar naar toe gegaan, want die is gratis op zondag en zijn toen verder gelopen naar de bar. Het zit namelijk vlakbij de ingang van het strand. Normaal is reggae niet echt mijn ding, maar dit was echt echt erg leuk om met zijn vieren naar toe te gaan. Er was ook een balkonnetje waar even later zijn gaan zitten, omdat het gewoon super warm werd binnen. Buiten stond een mooie grote bank waar we lekker hebben gezeten en konden nog steeds naar de muziek luisteren, dus weer een geslaagde avond. De terugweg was nog een heel gedoe, want de laatste ferry ging om 22.40en wij gingen rond 23.45 weer terug, want dan was het nog gratis zondag. Maar we moesten wel 3 bussen nemen en nog 15 minuten daarna lopen. We zijn gewoon weer heelhuids terug gekomen. Omdat ik nog een weekje blijf hier moest ik wel voor 2 nachten in een andere kamer slapen omdat mijn bed al bezet was voor die twee nachten en ik niet van te voren had gepland om te blijven. Dit was de eerste nacht en gisteren dan nog.
Gisteren ben ik naar Taronga Zoo geweest. Deze dierentuin was groter dan Wild Life en er waren dus ook een heleboel meer dieren. Ik heb me erg vermaakt daar en er waren super leuke dieren om te zien. In de foto’s kunnen jullie de meeste ziener een paar super leuke filmpjes die ik heb gemaakt. Alleen was mijn batterij bijna leeg dus ik kon niet alle dieren fotograferen.
En vandaag heb ik een was gedaan en buiten lekker laten drogen, het was ook echt al na en uur droog, want de wasmachine staat op het dak en daar heb ik ook mijn kleren uitgehangen, in de brandende zon. En zoals je nu leest heb ik een nieuw reisverhaal geschreven, maar dit keer heb ik slim gedaan en ben ik naar de bieb geweest en goed internet gebruikt, want de WiFi in het hostel is echt verschrikkelijk. Ik doe de meeste dingen gewoon op mijn data.

1. Marja:
    13 februari 2018
    Lang leve social media, anders had jij je arm geschreven wanneer jij weer in Nederland zou zijn. Wat geweldig om zoveel mensen te leren kennen, over de hele wereld! Enjoy neef!
  2. Maarten:
    13 februari 2018
    lekker bezig hoor, geniet er van :-)
  3. Oma:
    13 februari 2018
    Mooie foto's weer. Wat veel dierentuinen daar in Australie.
    Geniet er maar van met je nieuwe vrienden. Leuk zo van verschillende nationaliteit.
    Gr. Oma
  4. Es:
    13 februari 2018
    Dit was waarom je in een hostel ging logeren toch? Heerlijk kerel, geniet ervan! 😗
  5. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    14 februari 2018