Dag 10 - Eerste klus

27 oktober 2017 - Bli Bli, Australië

Jeetje dat gaat hard: ben nu al een week bij Evert en Jasmin. En het gaat erg goed met zijn allen volgens mij. We kunnen het goed met zijn 3en vinden en zij vinden het ook leuk dat ik er ben zeggen ze. In de ochtend ben ik gelijk met Evert aan mijn aller eerste klusje begonnen. We hebben het in de ochtend gedaan toen het nog geen 30 graden was. We gingen de spijkers van de planken in het zwembad deck vervangen door speciale schroeven. Het was nog best een aardige klus eigenlijk. Alle spijkers in het deck begonnen namelijk al te roesten en uit te steken uit de planken en als je dan met je blote voeten over het deck loopt is dat niet heel erg lekker. Dus die hebben we er uit gehaald en er schroeven in geboord. We dachten het er een paar waren, maar het bleek ongeveer 75% van de spijkers te zijn. Dus we zijn nu mee bezig om de planken er simpelweg uit te halen en ze dan weer netjes vast te schroeven. We zijn er 2 uur bezig geweest en toen waren we er wel een beetje klaar. Dus we gaan een ander keertje weer verder. Daarna ben ik gelijk verder gegaan met de voorbereidingen voor het eten voor de avond, want ik ging koken. Ik had bedacht om zelf ravioli te maken met een spinazie-ricotta vulling en een carbonara saus van Griekse yoghurt. Dus rond half 12 heb ik zelf de ricotta gemaakt met de Thermomix. Gewoon melk en azijn verwarmen en dan laten uitlekken op een zeef met keukenpapier. Alleen moet je het ongeveer 1,5 uur laten uitlekken, dus was ik al vroeg begonnen daarmee. Gelijk daar achteraan heb ik het deeg voor de pasta gemaakt en laten rusten in de koelkast. Rond 3en ben ik beginnen met de ravioli, ik dacht dat maak ik dan alvast als voorbereiding, maar uiteindelijk ben ik toch echt 1,5 uur bezig geweest met die kussentjes maken. Dus ik kon er achteraan gelijk beginnen met de saus. Het was achteraf meer werk dan ik dacht en ik zal niet snel meer met de hand pasta maken denk ik. Ik heb geen pastamachine bij hand hier zoals thuis, dus ik moest alles uitrollen, dubbel vouwen, uitrollen, dubbel vouwen, etc, etc. Ik heb er de volgende helemaal last van in mijn armen gekregen. Maar na al dat werk was alles toch erg goed gelukt. Het smaakt goed en Louis zat lekker mee te eten, dus dat is een hele opluchting.

1. Janine:
    28 oktober 2017
    Het klinkt alsof je je draai lekker gevonden hebt. Klussen doen, met de kinderen tuttelen en dan ook nog een heerlijke maaltijd in elkaar draaien. Ik vond ravioli maken met de pastamachine al een flinke klus. En jij doet het helemaal met de hand: petje af hoor!
  2. Eveline de Wilde:
    28 oktober 2017
    Kortom, je dagen zijn goed gevuld, met klusjes, en andere leuke dingen! En dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden is heel fijn. Maar daar waren wij niet bang voor, als je van koken en lekker eten houdt, dan voel je je gelijk thuis bij Jasmin. En klussen met Evert geeft ook gelijk een band. Draag je tijdens het klussen wel je Australische werkschoenen? (Dit is een grapje, vraag Evert maar om uitleg)
  3. Maarten:
    28 oktober 2017
    Ja lekker bezig man. Fijn dat je naar je zin hebt.
    Komende week lekker naar de bios voor een activiteit buitenshuis en zoveel mogelijk plezier maken.
  4. Es:
    28 oktober 2017
    Klinkt als een goeie dag zo kerel! Heel fijn dat je je plekje vind nu, wordt vanzelf alleen maar beter voor je
  5. Oma:
    28 oktober 2017
    Goed hoor, klussen, komen, je hebt het er maar drunk mee. Leuk hoor dat jullie het zo goed kunnen vind en samen.
    Gr. Oma