Dag 11 en 12 - Warm en telefoon

28 oktober 2017 - Bli Bli, Australië

Gisteren was het echt uitzonderlijk warm vond ik. Waar het in Nederland nu winter begint te worden, wordt het hier natuurlijk zomer. Dus de temperaturen beginnen al aardig op te lopen ondertussen. Het is hier gemiddeld 30⁰C, dus daar moet ik ngo erg aan wennen. We hebben een ventilator gelukkig in huis hangen, dus dat scheelt al een stuk. Op mijn kamer heb ik ook een Dyson Air Multiplier staan voor wat koele lucht wanneer ik in mijn kamer ben. Voor de rest waren de kinderen heel erg uit hun doen gisteren, ze wilden allemaal niks en deden ook niet wat je wilde dat ze gingen doen. De baby’s wilden maar niet gaan slapen en Louis ging voor het eerst zonder de luier proberen en op het potje, was hij het ook niet helemaal mee eens. Toen de kinderen om 19.00 eindelijk bed lagen gingen wij maar avond eten. Dat was nog al een strijd en dan wordt Edward ook nog eens rond 20.30 wakker en kan niet meer in slaap vallen.

Vandaag heb ik eindelijk vorderingen gemaakt in het telefoonverhaal. Na nog een keertje met de Aldi te hebben gebeld en zij weer het advies gekregen om het opnieuw te proberen was ik er klaar mee. Ik heb er nu zo veel moeite, tijd en te veel geld (ondertussen zo’n $28) dat ik het zat was. Ik ben vanmorgen met Jasmin naar de Telstra in Nambour geweest. Dat is tenminste een provider die zijn eigen netwerk heeft en geen goedkope aftakking zoals de Aldi. Net zoals dat T-Mobile een netwerk heeft in Nederland en Ziggo en Vodafone enzo. Daar heb ik een starterkit gekocht voor $30 (= +/- €20) en dan heb ik moet ik hem elke maand opwaarderen en dan heb ik elke maand 2,5 GB data en onbeperkt binnenlands bellen en SMS-en. Dat was het kleinste pakket wat ze hadden, dus die heb ik maar genomen. Alle data die ik niet gebruik neem ik mee naar de volgende maand als ik op tijd op waardeer, oplopend tot 50GB. En thuis had ik een abonnement van 1GB en 100 min bellen/SMS-en en die maakte ik al nooit op, dus dat zal vast wel goed komen. Toen heb ik gelijk de bank gebeld en mijn nummer laten wijzigen naar mijn mobiele nummer nu en kon ik mijn activatie compleet maken. Dus alles is nu geregeld eindelijk. Het heeft iets meer dan een week geduurd, maar het is gelukt. Daarnaast heb ik met 10 restaurants contact opgenomen voor een tijdelijk baantje in de bediening bij hun en ik hoop dat ik een beetje antwoord krijg van ze. De eerste (Ocean Ended) had al gereageerd dat er geen plekken beschikbaar zijn, maar ja liever een afbericht dan geen antwoord. Dan maar afwachten wat de rest ermee wilt doen.

1. Maarten:
    29 oktober 2017
    héhé eindelijk voor je telefoon voor elkaar.
    Stuur je nog even je nummer?
  2. Marja:
    29 oktober 2017
    Het heeft even geduurd maar de aanhouder wint uiteindelijk toch, yeah! Succes met de warmte en je banen zoektocht! Groetjes uit een stormend Alkmaar.
  3. Es:
    29 oktober 2017
    Heel prettig ook voor Evert en Jasmin dat je daar nu bereikbaar bent voor ze. En voor je banen zoektocht. Maakt het allemaal even wat toegankelijker... Fijn je even te hebben gesproken en je stem te horen :-)
  4. Lea timmer:
    29 oktober 2017
    Gij dat je weer mobiel bereikbaar ben. En met het vinden van een baankomt het ook vast goed.
    Gr Lea