Dag 19 - Een mooie autorit

6 november 2017 - Bli Bli, Australië

Jeetje, een week al weer niks meer geschreven. Ik ben het helemaal vergeten te doen, het id wel weer een tijd daarvoor. De afgelopen dagen ben ik meer bezig geweest met de kinderen. Aangezien ik nog geen antwoorden heb gekregen van de restaurants hier, hebben Evert en Jasmin gezegd dat ik alvast wat kon doen als au pair zijnde. Eergisteren had Evert bijvoorbeeld en migraine aanval ‘s ochtends, dus ik hield Louis lekker bezig en Jasmin was met de tweeling in de weer. Hij heeft heerlijk rustig en lief gespeeld en heeft uitzonderlijk goed geluisterd vind ik. Die avond gingen we naar een BBQ van een stel vrienden van Evert en Jasmin. Het was wel lekker dat er een volwassene was voor elk kind zei Jasmin. Er was dan voor iedereen wat aandacht, maar je hoefde je niet de hele tijd bezig te houden met alle kinderen in het gareel houden. Lekker met Louis wat gezwommen in hun zwembad en daarna moest de tweeling al weer naar bed toe.
Gisteren heb ik een leuk klein avontuur beleefd. Ik heb op de kaart van de Sunshine Coast gekeken waar een beetje leuk plekjes waren waar ik zelf naar toe zou kunnen gaan en ik had een leuke Tourist Drive gevonden. Ik ging rond 10 uur ‘s ochtends weg en ben over de Tourist Drice 23 gereden. Eerst van Bli Bli naar Montville. Daar was een heel mooi uitkijkpunt en foto plaats. Dus daar heb ik even van het uitzicht genoten ben daarna weer verder gegaan. Vanaf daar ben ik naar Maleny gereden, nog steeds over de 23. Het is echt heel erg leuk en om mooier rijden over die weg. Het is heel erg heuvelachtig en er is heel veel mooie natuur, zeker nu het een tijdje geleden enorm heeft geregend is alles weer mooi groen geworden is. In Maleny is een bekende kaas- en ijswinkel, op verzoek heb daar een stuk stinkende kaas gehaald en voor mezelf natuurlijk een lekker ijsje (een echte gelato). Het was al weer 13.00 uur en had ik nog niet geluncht, dus ik ging even naar de bakker en heb 2 lekker broodjes gehaald. Heerlijk in het park en het zonnetje op zitten en ben daarna weer naar de auto gegaan. Ik heb mijn navigatie op Landsborough gezet en ben weer gaan rijden over de 23. Af en toe was er weer en mooie plek om foto’s te maken en van het uitzicht te kunnen genieten. Toen ik in Landsborough aankwam was het al weer 14.30 uur, dus ben ik gelijk verder gegaan terug naar Bli Bli via Maroochydore. Uiteindelijk was rond 15.30 uur weer thuis en niet veel later hebben we heerlijke pork roast gegeten met zoete aardappel en pompoen. Smullen weer!

1. Maarten:
    Lekker ritje gemaakt
  2. Tom:
    6 november 2017
    Genieten Stijn. We genieten een beetje mee!
  3. Eveline de Wilde:
    6 november 2017
    Wat leuk dat je er zo op uit gaat. Ben alleen wel benieuwd welke auto je tot je beschikking had!
    Ga vooral ook een keer naar de hippiemarkt in Eumundi, leuk ritje en heel apart om de markt te bekijken.
  4. Stijn Hoogstadt:
    6 november 2017
    Ik ben met de ute gegaan Lien. En leuke tip trouwens, ik zal er eens naar kijken.
  5. Es:
    6 november 2017
    Wat leuk dat je zo'n heerlijke rit hebt gehad! Hele mooie plekjes hoor
  6. Marja:
    6 november 2017
    Fantastisch dat jij in zo'n prachtige omgeving bent! Ben je al echte Australische dieren tegen gekomen? Veel plezier nog en we duimen voor een baantje. Groetjes
  7. Oma:
    6 november 2017
    Fijn dat je zo'n mooie rit hebt gemaakt.
    Met mij gaat alles prima, nergens geen last van.
    Gr.
    Oma
  8. Lea timmer:
    8 november 2017
    Fijn dat je er lekker opuit kan gaan met de auto .
    Zo zie je wel weer wat van het land.