Dag 24 - Het echte werk

10 november 2017 - Bli Bli, Australië

Sinds afgelopen dinsdag ben echt beginnen met 5 uur per dag voor de kinderen zorgen en dan voornamelijk voor Louis. Ik ben dinsdag met hem naar de speelgroep geweest in de school hier onderaan de berg. Er wordt elke dinsdag en donderdag een speeluur georganiseerd door de onderwijsassistent van de school voor de kinderen die nog niet naar school gaan. En dat is een mooi mogelijkheid voor Louis om andere kinderen te ontmoeten en met ze te spelen en leren om sociaal met elkaar te delen en te spelen. Zo kan hij ook kijken hoe anderen kinderen zich gedragen en zo kan ik zelf ook een beetje zien hoe anderen ouders met hun kinderen omgaan. Èn ik kan een beetje met de ouders praten over van alles en nog wat en dan kan ik mijzelf en beetje promoten als babysitter/gekwalificeerd binnenshuis kinderenverzorger. Ik heb een visitekaartje gemaakt om aan ouders mee te geven als ze een extra iemand nodig hebben voor in huis voor een paar uur. Ik zal het kaartje ook wel in de foto’s zetten dan snappen jullie wat ik bedoel. Ik heb daarop mijn kwalificaties staan en natuurlijk contactgegevens. Helemaal georganiseerd en zo, ik heb namelijk een leuk plaatje uitgekozen en er een stukje magneet tape achter geplakt zo hij op de koelkast geplakt kan worden en ze niet het zomaar kwijt kunnen raken. Woensdag ben ik met Louis ’s ochtends naar de bibliotheek geweest, want om 9.30 uur is er dan verhaaltjestijd en is er iemand van de bieb die 2 of 3 verhaaltjes voorleest en wat spelletjes met ze doet. Ik ben er nog niet over uit of ik volgende week weer met hem daar heen ga, want ik moet ik zelf ook meedoen (als enige man tussen alle moeders). Donderdag ben met hem naar diezelfde speelgroep gegaan als dinsdag, maar er waren nu natuurlijk andere kinderen en ouders. Het was ook opvallend rustiger dan de dinsdag. Er waren maar 7 kinderen en 5 ouders in totaal, beetje jammer natuurlijk voor de onderwijsassistent. Ik weet uit ervaring dat het veel leuker is als er een grotere groep kinderen is die leuk aan het spelen is met elkaar en je af en toe bij kinderen kan zitten (als OA dan). Ik ben ’s ochtends voornamelijk met Louis aan het spelen en hem bezig aan het houden en helpen met ontbijt enzo en soms een beetje overdag spelen. ’s Avonds breng ik hem dan naar bed terwijl Jasmin de baby’s nog een laatste keer borstvoeding geeft en ze naar bed brengt en dan is de dag eigenlijk al weer voorbij. Ik probeer Louis eigenlijk elke dag wel een keertje uit het huis ergens mee naar toe te nemen zodat hij wat energie verbrandt en niet door het hele huis de hele dag loopt te springen en schreeuwen. En ondertussen het is het er een beetje ingeslopen dat ik elke woensdag iets lekkers kook voor het avondeten. Afgelopen keer heb ik ‘beef stew with buttermilk dumplings’ gemaakt, natuurlijk van de Thermomix. Ik zou het ook leuk vinden om nog wat vaker dan één keer per week te koken, maar Jasmin vindt et zelf ook altijd heel erg leuk om te koken en te bakken. Als Louis bijvoorbeeld op maandag naar de dagopvang is, staat zij de hele dag in de keuken lekker dingen te maken; als koekjes, cakejes, pavlova of andere lekkernijen. Gisteren heeft ze lekker pavlova gemaakt van eenvoudig opgeklopt eiwit met en beetje suiker en cacaopoeder. Daarnaast heeft heerlijke slagroom gemaakt van room en kersenlikeur (Schwarzwälder Kierch wasser). En vandaag hebben foto’s genomen voor de traditionele kerstkaart. De kinderen in kerstkleding, maar wel een korte broek en t-shirt aan, want ja kerst is midden in de zomer.

1. Marja:
    10 november 2017
    Wouwie, wat ben je lekker bezig Stijn! En al dat lekkere eten...... wij zitten hier te watertanden. Goed visitekaartje btw! Groetjes
  2. Eveline de Wilde:
    10 november 2017
    Wat een bezigheden allemaal Stijn! En nu maar hopen dat je nog een baantje erbij vindt. Ik hoor je niet over de horeca, dat lukt nog niet zo? Wat dat koken betreft, ik snap het, maar ik vond het zelf echt verwennerij dat Jasmin kookte, ik kook thuis iedere dag. Maar dan heb ik het natuurlijk over 4 weken daar, en niet zoals jij een langere periode.
    En je hebt een heel mooi visitekaartje! Je kunt er nog opzetten dat je ervaring hebt met Thermomix koken, dat is vast een goede aanbeveling! ;)
  3. Es:
    Lekker bezig kerel 😊😘
  4. Maarten:
    10 november 2017
    wat een leuk verhaal weer. blij dat je je draai begint te vinden.
    Veel succes en vooral heel veel plezier.
  5. Olof:
    Lekker bezig man
  6. Janine:
    11 november 2017
    Leuk Stijn, dat je zo je plekje vindt met de kinderen en in het Australische leven. Tja, als enige man tussen alle moeders zal je wel op enige aandacht kunnen rekenen!
    Slim van je om een visitekaartje met koelkastmagneet te maken. Soms duurt het even, maar als dat begint te lopen, doet de mond tot mond reclame ook zijn werk.
    Moeten we al gaan sparen voor een thermomix? Lien was er ook zo enthousiast over.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
  7. Lea timmer:
    13 november 2017
    Goed bezig Stijn en je visite kaartje is top.
  8. Rachel:
    15 november 2017
    Ja! Pavlova! Het beroemde Australische gerecht. Vond jij het lekker?
    Leuk visitekaartje en leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Prachtige omgeving!