Dag 42 - De afgelopen paar weken

28 november 2017 - Bli Bli, Australië

Sorry, het is al weer een tijdje terug dat ik wat van me heb laten horen. Maar ik heb een goede reden: ik had geen zin/tijd/gelegenheid kunnen maken. Het gaat heel erg lekker z’n gangetje hier. Jasmin en ik kunnen het heel goed met elkaar vinden en Louis luistert heel erg goed naar me. Zelfs het naar bed gaan gaat als een dijker. Hij gaat in bad, af en toe met wat gesputter er uit, maar dan nog een tandjes poetsen en lekker naar bed met een verhaaltje. Het viel Jasmin ook al hoe goed dat gaat en goed hij meewerkt ’s avonds. Op de dinsdag en donderdag ga ik met Louis ’s ochtends naar de speelgroep die wordt georganiseerd door de basisschool onder aan de heuvel. Af gelopen donderdag ben dan met hem heen geweest, want toen zijn we naar Fitkids geweest. Jasmin en ik vonden het toch wel fijn dat hij af en toe al zijn energie eindelijk kan verbranden in iets anders dan door op ons te springen en te dansen. Fitkids is een organisatie dat speciaal gemaakte gymlessen geeft aan kinderen van alle leeftijden. De groep waar Louis in hoort heet de Kindy Kids (2 en 3 jaar). Afgelopen donderdag zijn wij daar naar toe gegaan en hij vond het super leuk om te doen. Het is alleen voor deze leeftijd heel erg lastig om uit te leggen dat een parcours door de gymzaal in een bepaalde richting loopt, omdat je anders tegen elkaar aan loopt. Hij snapte ook niet alle toestellen, maar zeker wel het springkussen. Dus misschien is het een kwestie van dat hij het nog nooit heeft gedaan en dat hij nog moet leren hoe zulke dingen in zijn werk gaan.

Daarnaast ben ik een beetje gestopt met de banenjacht. Ik heb bedacht dat ik niet echt geld te kort kom en dat ik het wel goed vind. Ik vind het heerlijk om ook lekker te kunnen relaxen op mijn vrije dagen of andere dingen te ontdekken. Op Facebook had een andere au pair die in Nambour woont een oproep geplaatst met de vraag of mensen het leuk vonden om een keertje wat te gaan doen en dus zijn we gisteren naar het strand van Mooloolaba geweest. Vanmiddag was er weer iemand anders met vraag of er mensen mee wilden naar de Australia Zoo komende vrijdag en daar heb ik ook op gereageerd, dus dat is ook erg leuk, eindelijke wat andere mensen kunnen ontmoeten. Daarnaast heb ik voor Evert’s vertrek het er over gehad dat zijn broer Floris over zou komen vliegen half januari en dus hebben ze de extra kamer nodig (nu mijn kamer), met andere woorden het zou een mooie gelegenheid zijn om een mooie reis te gaan maken of iets dergelijks. Dus daar heb ik even wat over nagedacht en ik heb bedacht dat een misschien wel als au pair naar een ander gezin kan, toen ik dat een Jasmin opperde zei zij dat het een heel leuk idee was en misschien is het nog leuker om dan bijvoorbeeld een gezin in Sydney te zoeken en dan op je vrije dagen of met de kinderen Sydney te verkennen. Daar heb ik wat over nagedacht en dat lijkt mij eigenlijk wel een heel erg goed idee. Dus ik ga gezinnen zoeken die een au pair nodig hebben voor een periode van twee, want ik verwacht dat Evert eind maart weer moet werken, dus dat ze me dan weer nodig hebben.

Ik krijg nog wel eens de vraag van mensen: ‘Begin ondertussen niet een beetje heimwee te krijgen en Nederland te missen?’ Simpel antwoord: nee. Ik heb nog zo’n intensief contact met thuis, dat ik alles en iedereen niet echt hoef te missen tot nu toe. Ik krijg van alles te horen over jullie en ik zie nog steeds alles voorbij komen op WhatsApp en Facebook. Ik weet bijvoorbeeld dat het bij jullie stervens koud is en dat ik mij met factor 50 moet insmeren, omdat ik anders gegarandeerd verbrandt.

In Maroochydore zit een heel erg leuk winkelcentrum; Sunshine Plaza. Ik vind het heerlijk om dat dan lekker naar toe te gaan en een beetje rond te lopen en winkeltje te bekijken. En dan lekker de deur uit te zijn gewoon. Het is zelfs zo groot dat ik er de eerste keer ben verdwaald en geen idee meer had waar ik de auto had geparkeerd. Dus de volgende keer had ik de auto geparkeerd bij de uitgang die uitkwam bij Australia Post. Op elk bord dat ik het winkelcentrum hangt wordt namelijk aangegeven waar de Australia Post is.

Afgelopen week hebben mijn moeder en ik veel contact gehad over dat zij in maart hier heen komt. Hartstikke leuk! Waarschijnlijk huurt ze bij Airbnb een appartementje in Maroochydore. Dus ze kan lekker zelf haar eigen ding doen en het is maar 10/15 minuten rijden bij mij vandaan. Ik vind het heel erg leuk dat ze komt, zodat ik haar alles kan laten zien in de omgeving wat ik al weet tegen die tijd.

Dat was het wel zo’n beetje voor de afgelopen tijd. Ik zal kijken of ik wat vaker een verhaal kan schrijven, maar ik beloof niks ;).

1. Eveline de Wilde:
    28 november 2017
    Stijn, het klinkt allemaal prachtig! Lekker bezig, af en toe op stap. Jij verbreed letterlijk je horizon. En wat een goed plan, om, als Evert thuis is, bij een ander gezin te gaan "aupairen". Als je bij ieder verlof een andere stad neemt, zie je heel wat van Australië!
    En je moeder komt over, en je vader haalt je op, jij hebt het helemaal voor elkaar zo te horen. Geniet er van!
  2. Maarten:
    28 november 2017
    Wat ontzettend leuk weer wat te lezen over je avontuur.
    Geniet maar zoveel mogelijk van je uitstapjes en ontmoetingen met "vreemden".
  3. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    Klingt fantastisch Stijn. Geniet van dit grote avontuur. Liefs
  4. Es:
    28 november 2017
    Wat grappig om te lezen hoe het gaat zo met Louis. Dat geeft Jasmin en jou natuurlijk een fijn gevoel. Als ik dan in maart kom en papa aan het einde van je verblijf daar, hebben we het goed verdeeld toch 😁? Ik het heeeeel veel zin in kerel!! Dikke knuf!
  5. Oma:
    28 november 2017
    Fijn dat alles zo goed gaat en je het helemaal naar je zien hebt. Geniet er maar van. Met mij gaat het goed, goede bericht een gehad.
    Gr. Oma
  6. Lea timmer:
    28 november 2017
    Wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat je contacten krijg met anderen au pairs en je veel plezier heb met de kinderen.
    Geniet er van en we kijken gewoon weer uit naar je nieuwe bericht .
    Gr Lea en Theo
  7. Rachel:
    29 november 2017
    Leuk Stijn! En ik denk dat je een goeie keus gemaakt hebt. Er is zo veel te zien en te beleven. Grappig hè, hoeveel contacten je legt als je alleen op reis bent. Ik geniet enorm van je verhalen. Wou dat ik af en toe even om een hoekje kon kijken. Veel plezier de komende tijd met alle nieuwe kennissen.