Dag 100 - Lekker er op uit

21 januari 2018 - Bli Bli, Australië

De afgelopen week ben ik lekker dingen gaan met de anderen. Dinsdag hebben bij een van het groepje een film (Grown Ups) gekeken en woensdag zijn met zijn 4en naar de openlucht bioscoop geweest op het strand van Mooloolaba geweest. De film Back to the Future draaide, alleen hebben we zo goed als niets gezien can film. We hebben zo zitten praten, dat we een kwartier voor het einde maar een ijsje zijn gavn halen. Eerst die ochtend met Louis naar Mons Playgroup gegaan. Dat is een hele leuke speelgroep buiten en met heel speelgoed. Donderdag naar Rivershore gegaan met Louis on de ochtend: hele leuke speeltuin met een zonnescherm er overheen en een mooi terras waar ik lekker een bakkie koffie kan doen en Lou kan ravotten in het zand. Ik begin echt te zien dat hij het leuk vindt als we samen dingen gaan doen. We hebben een super leuke tijd gehad bij Rivershore: hij is super lief aan het spelen en af en toe komt hij dan naar me toe, komt even bij mij zitten en dan kijken we lekke rom ons heen wat ze daar allemaal hebben en dan gaat hij weer naar het klimrek.
Vandaag ben ik dan met 2 anderen naar de Austrlia Zoo geweest. Dat was echt super leuk, heb gelijk ook ipv een dagticket een jaar ticket gekocht voor wanneer mijn moeder komt, dan kunnen we met zijn tweeën. Zo'n dagticket kost $59 en een jaarkaart kost $99, dus als je al twee keer gaat heb het er al uit. We hebben hele leuke en typische Australische dieren gezien: tasmanische duivels (tassie devil), kangoeroes en koala's waren echt overal. Om 12.00 was er een live krokodillen show van de eigenaren. De eigenaar van de dierentuin is Steve Irwin, dat is de Freek Vonk van Australië, dé krokodillenjager. Zijn kinderen volgen in zijn voetstappen en gaan ook heel vaak met het hele gezin op safari. Zijn zoon Robert is 14 jaar en heeft terplekke een krokodil eten gegeten met de hand. Echt super indrukwekkend om te zien hoe een jongen van 14 zelf krokodillen kan temmen. Je ook echt dat de hele familie wist wat moesten doen. De rest van de familie zat aan de andere kant van het 'podium' en zij haalde, net als de professionals hun ogen niet van de krokodil af en zaten zo dat ze gelijk weg konden rennen als het nodig was, zelfs de jongste zoon (zal een jaar of 12 zijn geweest) kan je precies uitleggen wat je moet doen als een krokodil op je af komt in het wild. In de foto's kunnen jullie alles zien.
Na de show zijn we naar het Afrikaanse deel geweest en hebben mooi giraffen, zebra's en neushoorns gezien. Zeker voor herhaling vatbaar.

1. Eveline de Wilde:
    21 januari 2018
    Wat heb je prachtige foto"s gemaakt van de dieren! De krokodillenshow is een echt theater stuk, vind je ook niet?
    En ook leuk om te lezen dat jij je goed vermaakt, en dat Louis en jij het goed met elkaar kunnen vinden. Ik ben ook een keer in Mons geweest, en dat is zeker een leuke speelgroep met een mooi groot terrein.
  2. Janine:
    21 januari 2018
    Wat een mooie foto's! Op de foto's al indrukwekkend, maar als je het life ziet zal het helemaal fantastisch zijn. Het klinkt echt of je daar helemaal goed op je plek zit. Wat leuk dat je regelmatig een verslag schrijft, zo voelen we ons betrokken bij je. Geniet volop, en knuffel maar een koala voor me.
  3. Marja:
    21 januari 2018
    Hi hi, is weer eens wat anders dan het dolfinarium. Spannend!
  4. Oma:
    21 januari 2018
    Wat zie je heel veel daar in Australie. We genieten een beetje mee met de prachtige foto's
  5. Es:
    21 januari 2018
    Heerlijk kerel! Dat is ook waarom je daar heen bent gegaan, ontdekken en ervaringen opdoen die misschien wel nooit meer voorbij komen. Geniet!! 😘
  6. Maarten:
    21 januari 2018
    wat een leuke foto's man. Mooi dat je je draai hebt gevonden en leuke dingen doet.
    Ik hoop dat wij ook nog een keer naar de dierentuin kunen :-)
  7. Lea timmer:
    23 januari 2018
    Wat een mooie foto's dat is genieten .
    En ook weer een mooi verslag.
  8. Oma:
    27 januari 2018
    Prachtig allemaal, maar volgens mij hadden we dag 100 vorige week al ontvangen.
    Gr. Oma