Dag 93 - Kleine avontuurtjes

14 januari 2018 - Bli Bli, Australië

De afgelopen paar weken heb ik een hele boel gedaan. Laten we beginnen bij oud en nieuw: dit jaar heb ik oud en nieuw gevierd op het strand met een stel kennissen van ons. We zouden om 18:37 de bus nemen naar Mooloolaba vanaf Bli Bli, maar er was ook een optie dat we bus van 19.35 zouden nemen. Maar omdat die tweede optie een reis zou zijn van 2 uur, hebben we maar besloten om die van 18.37 te nemen. Nou kwamen ze net op mij ophalen en hadden grote haast om de bus te halen, want het is toch nog 20 minuten lopen naar de dichts bijzijnde bushalte. Toen we net de heuvel op liepen kwam er een bus langs, maar die stopte niet blijde bushalte, dus wij keken op onze horloges en het was nog geen tijd. Dus we dachten dat we nog veilig waren. Maar niet veel later kwam er een andere bus aan, dus we rende naar de bushalte toe en hij wilde gelukkig nog even op ons wachten, maar het bleek dat het de verkeerde bus was, deze ging naar Nambour en wij moesten precies de andere kant op. De buschauffeur zei dat er nog een bus over 5 minuten zou komen. Wij stonden daarna nog een half uur te wachten en er was nog steeds geen bus. Uiteindelijk zijn we maar met de auto naar Maroochydore gegaan en daar de bus gepakt naar Mooloolaba. In Mooloolaba zou het een hel zijn in parkeren en we waren perfect op tijd voor de bus in Maroochydore. We waren er uiteindelijk toch pas nog pas om 20.20 uur gekomen en waren we net op tijd voor de aller eerste vuurwerkshow van 20.30 uur, ik denk voor de kinderen ofzo. Daarna zijn we lekker de stad ingegaan, hebben een paar biertjes gedaan en gingen we weer rustig terug naar het strand en hebben lekker zitten wachten op middernacht. Na een super grote anticlimax, de show begon namelijk pas om 0.06 i.p.v. middernacht, hebben we genoten van een grote een supermooie vuurwerk op het strand met 25 graden, in je korte broek en slippers aan. Gelijk toen de show was afgelopen ging iedereen op het strand terug naar de bussen, dus alle bussen zaten propvol toen ze bij onze hoge aankwamen (wij stonden bij de derde). Na de vijfde volle bus hebben de knoop doorgehakt en zijn we naar Maroochydore gelopen, het is eigenlijk maar 5 km, maar dat is wel een uur lopen. Maar alles was wel gezellig en het was weer een nieuwe en mooie ervaring om zo je oud en nieuw te vieren.
Nou ging ik vorige week met een hele groep au pairs in de omgeving naar Noosa National Park. Het was werkelijk een paradijsje op aarde. Ik kwam ’s ochtends aan in Noosa Heads en daar heb ik dan 3 mensen opgehaald en we zijn vanuit daar naar het Park gegaan. Het was heel erg gelimiteerd parkeren, dus we zijn met 2 auto’s gegaan voor 7 mensen en toch nog ergens in een wijk moeten parkeren. Vanuit de parkeerplek zijn we eerst naar de Fairy Pools geweest. Daar hebben we oude rest gewacht een snelle duik genomen. Maar we wilde toch een lekker plekje om gewoon je handdoek neer te leggen, dus we zijn naar het dichtstbijzijnde strandje gegaan. De Fairy Pool zit namelijk midden in een grote rots. Op het strandje hebben we lekker onze handdoeken neergelegd en zijn gelijk de oceaan ingesprongen. Het water was zo blauw en helder en super warm, echt ik douche nog kouder dan dat het water was. En dat allemaal maar op 45 minuten afstand. Echt iets nog een naar terug te gaan. Ik heb de foto’s geüpload. Ik heb me helaas wel super erg verbrand op mijn schouders. Ik dacht day ik alles echt goed had ingesmeerd met factor 50, maar je kon echt net het randje zien waar ik met mijn vingers langs heb gewreven met crème.
Dan ben ik gisteren met een 3 van dezelfde groep en 1 andere naar Buderim Waterfalls geweest. Ook hiervan heb ik foto’s geüpload. Hier was het water iets troebeler en kouder, maar dat maakte gisteren echt niet uit, want het was echt 30 graden buiten. Het enige was dat niet goed kon zien waar je je voet neerzette, dus daar moest een beetje mee uitkijken. Boven de pool was een brug en als je op de brug stond, dan kon je precies een regenboog in de waterval zien, misschien dat je dat in de ingezoomde foto kan zien, je kan voornamelijk het geel zie daar. En ik heb deze keer heb ik wel overal zonnebrand op gedaan.

1. Es:
    14 januari 2018
    Heerlijk dat je nu zo kan genieten daar met nieuwe mensen die je hebt leren kennen kerel! Geweldige foto's 😁
  2. Marja:
    14 januari 2018
    Prachtige foto's! Die kunnen zo in een vakantiegids. En wat een leuke ervaring om zo oud en nieuw te vieren. Veel plezier nog! Groetjes
  3. Oma:
    14 januari 2018
    Leuk dat je zo'n leuke groep hebt ontmoet. Geniet er maar van en smeren maar, wij zijn jaloers op dat weer.
    Oma
  4. Maarten:
    14 januari 2018
    Wat een leuke foto's man. Lijkt me erg leuk om het straks in het echt een keer te zien :-)
  5. Rachel:
    14 januari 2018
    Kijk, dat bedoel ik. Zo is het wel te doen met de feestdagen. Geweldig!
  6. Janine:
    14 januari 2018
    Wauw Stijn, wat een prachtige foto's! En wat een leuk gezelschap heb je verzameld. Kondig je het wel tijdig aan als we Fins of Deens of zo moeten gaan leren?
    Ons oud en nieuw was wel heel saai als ik dit zo lees en zie. Wat heerlijk dat je zo geniet.
  7. Lea timmer:
    15 januari 2018
    Wat een mooie ervaring oud en nieuw op het strand.
    En een leuke groep mensen om je heen.
    Geniet ervan

Gr Lea en Theo