Dag 67

23 december 2017 - Bli Bli, Australië

De afgelopen paar dagen heb ik heel veel gekeken naar dingen die ik kan gaan doen met mijn vader voor onze road trip in juli. Ik heb een heleboel leuke dingen gevonden om te doen. Daarnaast heb ik ook naar een mogelijke route gekeken. De route die ik tot nu toe heb gevonden gaat vanaf Brisbane via de kust naar Melbourne en dan gaan weer via de andere kant van de bergen terug naar Brisbane. Er zitten in die route een paar hele leuke dingen. Als je via de kust gaat kom je langs een heleboel leuke stadjes om te bekijken. Van Sydney naar Melbourne ben je dus ook echt ongeveer een week onderweg. Ik heb een paar leuke dingen gevonden op het internet: Royal National Park vanwege het mooi natuurpark en je kan er prachtig kamperen en mooie watervallen zien, Central Coast is een grote vissersplaats en er worden leuke kanoritten georganiseerd, Blue Mountain National Park is een groot park waar een reusachtige kloof inzit waar je met een gondel overheen kan en prachtige watervallen kan bekijken. Zo moeten we een beetje verder gaan kijken. En een dag later ben ik zo verkouden geworden. Het snot loopt uit mijn neus en vanmorgen ben ik gewoon echt ziek in bed gebleven, gelukkig wegens Kerst een vrije dag, zodat ik kan uitzieken en voel me nu gelukkig wel weer wat beter, maar ik nog steeds vol met snot.

Afgelopen donderdag heb ik wel een babysit klusje gedaan bij iemand. De moeder moest nog wat dingen voor Kerstmis halen en ze heeft een zoontje van 4, die natuurlijk niet mee mocht. Dus ik heb van 11 tot 14.30 op hem gepast en het was eigenlijk best leuk zo. Ze is een alleenstaande moeder met 2 kinderen, dus waarschijnlijk zal het nog vaker voorkomen dat ik op haar oudste zoontje ga passen, terwijl de jongste naar de dagopvang is. Die ochtend ben ik met twee andere au pairs en de kinderen naar de speeltuin geweest. Zij hebben allebei twee kinderen om voor te zorgen en Louis heeft heel leuk met ze kunnen spelen. De temperaturen stijgen in een rap tempo. Rond 9 uur ’s ochtends is het al bijna 30⁰C als je pech hebt, dus je moet lekke vroeg naar de speeltuin gaan en dan op tijd weer weg voordat het té warm wordt.

1. Marja:
    23 december 2017
    Niet lekker met die warmte ziek op bed te liggen. Beterschap!
  2. Rachel:
    23 december 2017
    Hopelijk ben je weer snel beter. Wel gek hè, om in je korte broek Sinterklaas en Kerst te vieren.
    Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de bezoeken van je ouders en om ze de mooie omgeving te laten zien.
    En wat leuk dat je Gijs gebeld had op zijn verjaardag!
    Fijne feestdagen en groetjes van ons alledrie!
  3. Es:
    23 december 2017
    Lijkt me niet prettig met die warmte zo'n vol hoofd kerel! Hopelijk knap je snel op, beterschap 😙
  4. Oma:
    23 december 2017
    Hoop dat je snel weer opgeknapt bent met die warmte. Leuke dingen heb je al uitgezocht met je Vader op pad. Hier is het alleen maar erg grijs weer. Fijne dagen nog met de Kerstdagen.
    Gr. Oma
  5. Maarten:
    23 december 2017
    Wat een narigheid zo’n verkoudheid.
    Beterschap en hele fijne dagen.
  6. Lea timmer:
    24 december 2017
    Aller eerst veel beterschap .
    Zo te lezen gaat het prima en ben je goed bezig.
    Fijne dagen