Dag 62 - Twee maanden

18 december 2017 - Bli Bli, Australië

Jeetjemina, dag 62. Dat betekent dat ik nu twee maanden van huis ben, wat gaat de tijd snel zeg. Het is al weer een tijdje december, dus we zitten midden in de feestdagen. Er zijn de afgelopen en komende tijd veel feestjes waar wij naar toe gaan en het is heel erg gezellig allemaal. Gisteren zijn we bijvoorbeeld naar het Sinterklaasfeestje van de tante van Jasmin geweest en haar familie. Het was een hele leuke middag; de kinderen waren heel erg lief aan het spelen, de baby’s hebben geen krenk gegeven en plotseling was het al 17.00 uur en tijd om ons klaar te maken om weer naar huis toe te gaan. Komende zondag gaan we naar Brooke toe om een lekker kerstmaal te eten op kerstavond en de dag er na (kerstdag) gaan we naar de oma van Jasmin op Kerst te vieren. Afgelopen tijd heeft mijn moeder ook alles geregeld om hier heen te komen: paspoort, vliegticket, verblijf en visum. Dus het staat nu vast dat ik op zaterdag 11 maart in Brisbane op het vliegveld sta rond half 11 ’s avonds. Ze gaat eerst 2 weken in Maroochydore verblijven en daarna een week in Mountain Creek. Naar verwachting is Evert dan nog thuis, maar ik heb het met Jasmin overlegd dat ik dan wel mag blijven in huis, het lijkt mij natuurlijk wel leuk dat ik in de buurt ben als mijn moeder helemaal hier heen komt. De broer van Evert (Floris) komt wanneer Evert thuis is en dat zal naar verwachting begin februari zijn. Dus ik had de gedachte om een mooie trip naar Sydney te maken voor twee weken, dus in de tijd dat Floris hier is. In plaats van naar een ander gezin te gaan in Sydney.

Gisteren heb ik met mijn vader gesproken en hij gaat deze week ook een ticket boeken voor juli en gisteren heeft hij zijn paspoort besteld bij de gemeente. Dan gaan wij een mooie reis maken door South East Wales met een camper. We willen allerlei mooie dingen gaan bekijken en bijzonderheden van Australië. Daar ga ik vandaag het een ander voor opzoeken. We kunnen naar dingen gaan als koalavallei of mooi kliffen. En met mam kan ik misschien naar de Australia Zoo, dat schijnt heel erg leuk te zijn. Misschien dat ik nog wel een ander keer ga met iemand anders, want een gewoon ticket kost $59 en een ‘annual pass’ kost $99 en dan mag je zo vaak als je wilt voor een jaar daar naar toe gaan, dus eigenlijk best een goede deal.

Morgen ga ik met twee andere au pairs naar de speeltuin met Louis en hun kinderen. Het leek me leuk om zo andere mensen te leren kennen en toch nog met de kinderen iets te doen. Het is nu hier zomervakantie voor 6 weken en de playgroups van de scholen zijn nu gesloten, dus ik moet andere dingen gaan bedenken om met Louis te doen. Het is voor hem heel erg fijn om minstens één keer per naar buiten te gaan en zijn energie los te laten. Dus dit leek mij wel een leuke oplossing daarvoor.

1. Eveline de Wilde:
    18 december 2017
    Jaja, een drukte van belang met alle Dutchies die in 2018 naar Australië gaan komen. Misschien kunnen we groepskorting regelen bij de vliegmaatschappij!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, en zo lekker met Louis bezig bent. Lees je ook veel boekjes voor? En dan vooral spannende hoor!
  2. Maarten:
    Hai kerel,

lijkt me helemaal geweldig om een "roadtrip" te maken. Voor jou is het dan winter maar voor mij is het dan nog lekker warm :-)
    Lekker bezig man.

groetjes
  3. Marja:
    18 december 2017
    2 maanden alweer, whoop woop. Het ziet ernaar uit dat jij een geweldige tijd hebt daar. Feestje hier, feestje daar, wat een rot baan heb je toch, lol. En dan de vooruitzicht dat je óók nog visite krijgt van jouw ouders, top man! Fijne feestdagen! Groetjes
  4. Es:
    18 december 2017
    Dat wordt ook een leuke voorbereiding voor je reis met papa ook zo kerel :-). Ben benieuwd naar je trip naar Sidney in februari! Allemaal hele leuke zaken in het vooruitzicht!
    Knuf!!
  5. Oma:
    18 december 2017
    Leuk hoor al die feestjes en ook dat Esther komt in maart en Maarten van de zomer er met de camper op uit.
    Met mij gaat het nog steeds goed. Veel plezier nog daar en Gr.
    Oma
  6. Janine:
    19 december 2017
    Klinkt als een echte feestmaand! Leuk al die plannen voor bezoekjes over en weer. Ga je het wel redden, al die plannen en nog maar 7 maanden?
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Veel liefs en groetjes, Janine