Dag 113 - Naar Sydney

3 februari 2018 - Potts Point, Australië

Een tijden geleden heb ik met iemand contact opgenomen die een au pair nodig hadden in Sydney. Deze vrouw wilde graag iemand in huis voor 4 weken, omdat haar huidige au pair zou gaan afstuderen die periode. Er is het een en ander heen en weer gegaan en uiteindelijk is het er op uitgekomen dat ik blijkbaar niet de juiste persoon om bij haar in huis te komen. De problemen zaten er voor mij in de hoeveelheid werk tegenover wat ik zou gaan verdienen. Haar eerste aanbod was: 40 uur per week werken voor $200, inclusief kosten en inwoning, met overwerk (maximaal 5 uur) van $10 per uur. Toen heb ik tegen haar gezegd dat ik dat te weinig vond. Op dit moment krijg ik $250 per week en ik werk 25 uur per week en kosten en inwoning erbij in. Dat heb ik met die Daniëlle besproken en zij deed dan een ander aanbod: ze kon me gewoon een standaard $250 per week geven, met maximaal 45 uur per week. Mijn dag zou dan zijn: opstaan met de kinderen, ontbijt maken, lunch klaar maken, de oudste twee op tijd de deur uitgooien voor de schoolbus en een uur later dan de jongste naar school toe lopen. Dan ga ik weer naar huis, met de hond lopen, keuken opruimen, huis schoonmaken, was doen en dan zou ik een peer uurtjes vrij zijn. De jongste mag weer 15.15 uur opgehaald worden en da oudsten worden gebrachte door de bus en dan moet iedereen een middaghandel hebben en aan hun huiswerk gezet worden. Intussen de jongste bezig houden, want die heeft nog geen huiswerk en dan op tijd het avondeten klaarmaken voor iedereen. Na het eten de jongste naar bed brengen en de oudsten op naar bed sturen. Met andere woorden, ik word hun ouder die continu voor hun moet zorgen. Ik ben geen nanny, ik ben een au pair en dit is meet dan een fulltime job. Dus ik heb een tegenaanbod gedaan: 40 uur per week = $300, overwerk (max 5 uur) = $10/uur of 35 uur per week = $250, dezelfde overwerkvoorwaarden. Na dat laatste aanbod via de mail verstuurd te hebben, heb ik nooit iets van die kant gehoord, beetje onbeleefd, maar ja. Toen heb ik een andere ouder gevonden die iemand nodig zou hebben voor 2 weken en daar heb ik gelijk op gereageerd, want dat leek mij ook wel prima. Maar na twee berichtje is die vrouw helemaal offline gegaan van Facebook, dus dat is ook niks geworden. Uiteindelijk heb ik maar de knoop doorgehakt en zelf een vakantie naar Sydney geboekt. Sterker nog, terwijl ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig daar naar toe. Ik ga voor 8 dagen naar Village Kings Cross hostel, dat is aan de ene kant van Sydney en daar ga ik 7 dagen naar Bondi Beachouse YHA. Het ging allemaal wel heel erg rap zo; vorige week vrijdag had ik besloten om zelf een vakantie te boeken, maandag heb ik hostels en vluchten bekeken en dinsdag heb ik alles geboekt en nu (zaterdag) zit ik in het vliegtuig daar naar toe. Gelukkig kon nog het vliegtuig in. Het weer is verschrikkelijk vandaag, de immense storm heeft er voor gezorgd dat Virgin Australia na 2 pogingen gedaan te hebben, niet kon landen en gedwongen was om naar Brisbane te vliegen en daar te landen, omdat ze niets genoeg brandstof meer hadden. Mijn vliegtuig kon ik op internet volgen en ze hadden al 2 pogingen gedaan om te landen, maar dat is niet gelukt. Toen was er net een rustig gaatje van 10 minuten in de storm en hebben ze het vliegtuig snel aan de grond gezet, nog geen 2 minuten nadat het vliegtuig geland was begon het zo erg te hozen dat je niet eens meer iets door het raam kunnen zien, dus de piloten waren echt net op tijd. Helaas wel een vertraging van 45 minuten, maar beter dan een geannuleerde vlucht. Ik heb geen haast, ik zou om 17.00 in het hostel aankomen, maar ik denk dat ze er niet zo’n punt van maken als ik wat later kom. Ik heb een hele waslijst met dingen gevonden om te doen in Sydney en ik ben benieuwd wat ik allemaal gedaan kan krijgen: met een pond naar Manly, Sea Life Sydney Aquarium, surfles, Sydney Harbour Bridge, Opera House, Featherdale Wildlife Park, Madame Tussauds, Taronga Zoo (Aboriginal tour), Penrith Whitewater Stadium, Sydney Tower Eye, The Rocks Markets, TreeTop Adventure Park, Uban Jungle Adventure Park en Widlife Sydney Zoo.

1. Eveline de Wilde:
    3 februari 2018
    Nou Stijn, als ik dielijst lees, vraag ik me af of je dat wel redt in 2 weken! Heel veel plezier hoor!
  2. Es:
    3 februari 2018
    Hopelijk heb je een rustige vlucht gehad en ben je veilig in Sydney geland. Veel plezier met al je plannen en niet alles moet hè 😊. Dikke knuf!
  3. Oma:
    3 februari 2018
    Je hebt gelijk dat je niet verder bent gegaan als "nanny"
    Ook leuk om als tourist naar Sidney te gaan, waar je al bent begrijp ik. Geniet ervan!
    Gr. Oma
  4. Marja:
    3 februari 2018
    Op naar de grote stad, heel veel plezier!
  5. Maarten:
    3 februari 2018
    Lekker de toerist uithangen en genieten van je reis. Geniet er van kerel