Dag 115 - SASH and Skywalk

5 februari 2018 - Potts Point, Australië

Zo de eerste dag in Sydney zit erop en de tweede mag weer beginnen. Ik zie in een kamer voor 10 personen, maar ik geen idee hoeveel bedden er nou gebruikt worden, in iedere geval 5 zo ver ik weet. Gisteren wilde i k eigenlijk naar het informatie centrum gaan, want er stond op een folder dat je daar kaartjes voor attracties met korting kon krijgen, dus ik dacht: goeie deal. Maar ik kon het helaas nergens vinden, dus ben een lekker rondje door de binnenstad gelopen, was ook leuk om van alles te zien. Toen had bedacht om ’s avonds naar de Sydney Harbour Bridge te gaan om te zien hoe hij ’s nachts verlicht wordt en heb gevraagd aan 2 anderen op mijn kamer of ze mee wilden en dat wilden ze wel.
De dag dat ik aankwam had ik wel heel verstandig lekker voor mezelf gekookt: mijn pasta carbonara recept. Lekker makkelijk en heel lekker, al zeg ik het zelf. De supermarkt is op loopafstand en je kan er genoeg vinden wat je nodig hebt. Hij is niet groot, maar groot genoeg. Terwijl iedereen aan de salades of de noedelsoep zat was ik lekker bezig en ik kreeg al veel ogen naar de mijn bord toen ik ging eten, heel grappig. En ik had zo veel gemaakt, dat ik gelijk gisteren er ook nog van kon eten. Na het eten ging met diezelfde jongens op het dakterras een biertje doen kon eindelijk weer met gozers praten, naa een tijdje kwamen er nog 3 anderen bij zitten. Om 21.00 gaat helaas het dak dicht en moesten we naar de keuken gaan. Daar ook nog even tot 22.30 gezeten en toen hadden we besloten om het zondag feestje S.A.S.H. te gaan in het centrum. Is een erg groot feest, met 4 dansvloeren, maar net als overal in Australië was drank weer erg duur ($11 per biertje), dus dat was even slikken, maar het was het wel waard. Goeie muziek en leuk gezelschap, was een super leuke avond.
Vandaag ben ik van plan om een Skywalk te gaan doen, beginnend op de Sydney Tower Eye. Ik kan een kaartje kopen voor $90 en dan kan ik naar de Sydney Tower en die Skywalk doen. Maar met dat kaartje kan ik ook nog naar Wild Life Zoo, Sea Life Zoo en Madame Tussauds. Dat is best een goeie deal. Net als bij de Australia Zoo; als je even wat beter zoekt, dan kan dingen zo veel goedkoper doen of mooie combi’s krijgen. En morgen denk ik dat ik naar Manly Beach ga met de ‘ferry’, lijkt me ook wel erg grappig om dat een keertje te doen. Al met al een druk programma met leuke dingen voor de boeg

1. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    5 februari 2018
    Geweldig Stijn, geniet er van.
  2. Marja:
    5 februari 2018
    Wouw! Druk man! Heerlijk zo'n grote stad zo te verkennen. Vooral leuk te lezen: "leuk gezelschap". Dat klinkt geweldig. Veel plezier nog daar.
    Groetjes
  3. Es:
    5 februari 2018
    Lekker bezig kerel! 😁 Gniet van al het moois!
  4. Maarten:
    5 februari 2018
    wat leuk dat je snel gezelschap heb gevonden. Het was dus een goede keus om in een backpacker hosten te logeren. Veel plezier man.
  5. Oma:
    5 februari 2018
    Prachtig dat je de stad zo kan be kijken. Geniet ervan. Heel leuk om je verslagen te lezen.
    Gr. Oma
  6. Janine:
    5 februari 2018
    Een hoop leuke dingen op het programma. En kennelijk ook weer eens fijn om met jongens te praten na de vrouwen invasie in BliBli. Mooie foto's. Veel plezier!