Dag 116 - Change of plans

6 februari 2018 - Potts Point, Australië

Zo, gisteren uiteindelijk toch niet gedaan wat er op de planning stond. Maar dat maakt niet uit, dat is dader een voordeel dat je alleen reist. Gisteren ben ik nadat ik mijn reisverhaal had geschreven naar de website van de Tower Eye gegaan en wilde ik zo’n Sydney Big Ticket kopen. Helaas accepteerde ze alleen credit card, dus ik ging maar de toren toe in de hoop dat ik het daar ook handmatig zou kunnen kopen. Leuk ritje gemaakt met de bus en gelukkig kom ik gewoon zo’n kaartje ook aan de kassa kopen. Wat dus blijkt; een Sydney Big Ticket, inclusief Skywalk kost inderdaad $90, maar als je voor al die dingen gewoon een los dagkaarten koopt aan de kassa bij de attractie zou je $195 kwijt zijn. Helemaal te gek dus. Bij de kassa van de Tower vroegen ze aan me om welke tijd ik de Skywalk wilde doen, want er was er eentje elk uur. Ik wilde eerst zeggen: de eerste volgende, maar bedacht me toen dat ik een paar foto’s heb gezien van mensen die het ’s avonds hadden gedaan en dat zag er echt heel gaaf uit. Dus ik vroeg: ‘Wat is de mooiste tijd om dit te doen?’ ‘Over het algemeen is de zonsondergang heel mooi om te zien vanaf het dak en dat is nu in de zomer tussen 7 en 8. Dat zijn normaal ook de populairste tijden voor de mensen, maar er is voor beide tijden nog een plekje vrij.’ Daarom ging ik toch de Walk van 20.00 uur doen, de laatste van de dag en in het donker. Daarna zat ik te denken 2at ik nou nog kom doen tot die tijd. Het was 12.30, dus ik vond het zonde om al mijn ticket voor het aquarium of de dierentuin te gebruiken. Uiteindelijk heb ik een lekker broodje tonijn gehaald en ben naar de Sydney Harbour Bridge gelopen. Je kan een tour doen over de brug heen en dan niet gewoon een tour met een gids, maar je gaat over de ringen van de brug heen klimmen. Oké met een gids, maar ook met een harnas, speciaal pak en helm aan/op. Dat leek mij ook wel super gaaf om te doen, alleen koste me dat wel een beetje te veel ($300). Dus ik ben maar gewoon over het voetpad gelopen, wat nog steeds een geweldig inzicht gaf over de Opera House en nu kon ik tenminste foto’s maken van dat uitzicht. Echt geweldig om te zien zo, het blijkt dat het dak de Opera House is gemaakt van een speciaal materiaal dat zo glad is dat de meeste viezigheid wordt weggespoeld door een goeie regenbui. Vandaar dat hij nooit wordt schoonmaakt door mensen, maar nog altijd mooi wit ziet van een afstandje. En het water is zo prachtig helder blauw, net als de lucht. Was super gaaf om zo te zien. Ben toen weer terug gegaan naar het hostel, mijn eten gemaakt en kon al weer vertrekken naar de Tower. We kregen allemaal een riem op die dan vast zat aan een rails en een speciale overall, zodat we er niet af kon vallen, wat het was toch wel aardig hoog. Het was nog licht dat ik aankwam en toen ik naar boven ging, was al donker geworden, dus de zonsondergang heb ik gemist, maar in het donker is Sydney nog zo prachtig. De foto’s zijn gemaakt van het observatiedeck, want we mochten geen camera’s of andere spullen meenemen naar buiten. En dit is al super mooi om te zien, dus moet je nagaan hoe het er uit ziet is je midden in de wind staat, buiten, op de top van het hoogste punt in Sydney.
Vandaag was ik niet al te laat wakker, dus ik had besloten om mijn ticket voor Sea Life Zoo vandaag te gebruiken. De weersverwachtingen waren niet al te best voor die tijd, dus dat vond ik wel mooi om te zien. En het was ook weer prachtig om mee te maken en te zien allemaal. Er waren ook echt hele mooie en interessante vissen bij. Niet gewoon verschillende kleuren vis in een groot aquarium, maar ze hadden bijvoorbeeld een paar haaien, zwaardvis, dugong (zoek maar op), roggen, en nog veel meer rare dingen. Echt heel leuk om allemaal te zien. Er waren twee tunnels: dugong island en shark island. Dan ging je verder en kwam bij de pinguïns, daar kon een rondje varen om het eilandje met een bootje. Er waren konings pinguïns en nog een kleiner waar ik de naam niet mee van weet. En het blijkt dus dat Happy Feet er helemaal niet zo ver naast zat. Koningspinguïns stampen met hun voeten om een andere te imponeren en de pinguïn die het best ritme heeft krijgt het vrouwtje. Leuk weetje weer en 182 van de 400 haaiensoorten leven in Australië, waaronder de 4 grootste: witte haai, tijgerhaai, stierenhaai en de witte neus haai.
Natuurlijk zat ik al weer te bedenken wat ik morgen wild gaan doen, maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft. Ik ga gewoon heen waar ik morgen zin in heb.

1. Maarten:
    6 februari 2018
    wat een leuke dingen doe je allemaal.
    Veel plezier kerel
  2. Marja:
    6 februari 2018
    Ahhhhh Nemo. Wát een prachtige foto's!
    Ben nu ook benieuwd wat je morgen gaat doen, we kijken uit naar het verslag.
    Groetjes
  3. Janine:
    6 februari 2018
    Je maakt er echt een top vakantie van! Wat een leuke en bijzondere dingen doe je allemaal. Prachtige foto's!
  4. Es:
    6 februari 2018
    Je haalt er echt alles uit wat je kan kerel, super om te lezen en de foto's te zien!
  5. Oma:
    6 februari 2018
    Ik ben het met de andere eens, inderdaad wat een leuke dingen beleef je en mooie foto's
    Oma