Dag 170 - Mama (deel 1)

2 april 2018 - Bli Bli, Australië

Zo, al weer weken niets van mij laten horen en er is zo veel gebeurd in deze paar weken. Ik had bedacht om al mijn gebeurtenissen per weeke in een verhaal te zetten, zodat het niet 1 verhaal van 4 pagina’s wordt. Ten eerste is mijn moeder de 11de hier aangekomen. Eindelijk weer iemand van thuis die ik vast kan houden en alles kan laten zien wat er hier ondertussen in mijn landje zit. Ik heb haar van het vliegveld opgehaald die dag. Alleen was er een klein stukje wegwerkzaamheden op de route dus ik as wat later dan verwacht. Toen ik aankwam stond zij al bij de bankjes van de aankomsthal, maar het was een fijne hereniging. Die middag had ik wat boodschapjes gedaan en de sleutel van het huisje opgehaald. Wat wel zo slim was, was dat ik de sleutel natuurlijk thuis had gelaten, dus we moesten eerst naar Bli Bli en dan naar haar appartementje in Maroochydore. We waren vrij laat aangekomen, dus ik ben daar blijven slapen en ben die maandag weer terug naar huis toe gegaan. Er was helaas geen WiFi in het huisje, dus ik heb haar mijn inloggegevens van de openbare WiFi palen van Telstra. Als je een klant bent bij Telstra, dan is jouw account je toegang tot die WiFi, dus had ze toch af en toe een beetje internet. Maandag zijn we eerst naar het dichtstbijzijnde strandje gegaan om lekker wakker te worden. En daarna heb ik haar Sunshine Plaza laten zien, het grote winkelcentrum in Maroochydore. Daar hebben we lekker wat gedronken en ’s avonds zijn we met zijn tweeën op Ocean Street bij Machu Pichu, een zuid Afrikaans restaurant, gaan eten.
Die woensdag is ze mee gegaan met mij en Louis naar de speelgoed in Buderim. Het heet Mons Playgourp en ik ga elke woensdag daar naar toe met Louis, het is namelijk speciaal voor grootouders en verzorgers. Zelf vind ik het altijd een hele leuke groep en altijd heel gezellig. Daar heb ik mama aan iedereen voorgesteld en heeft ze zelf ook gezien waarom ik het altijd wel gezellig vind om daar naar toe te gaan. Voor Louis is hij natuurlijk ook erg leuk, het is namelijk een grote speelplaats in buitenlucht waar hij lekker kan rennen en geld doen. Toen dat was afgelopen is ze mee gegaan naar Bli Bli en heeft de tweeling en Jasmin ontmoet met de lunch.
De vrijdag daarna heb ik haar het prachtige Noosa National Park laten zien. Het stukje paradijs op 40 minuten rijden hier vandaar. Na een paar rondjes rijden heb ik uiteindelijk een lekker plekje in de schaduw gevonden voor de auto, we moesten wel nog een klein stukje lopen dan, maar niet ver. Een fijn plekje op het strand kunnen vinden o onze handdoeken neer te leggen en natuurlijk gelijk in de oceaan te duiken. Het was ietsje koeler dan de vorige dat ik was geweest en de stroming was erg sterk, maar voor de rest weer heerlijk om het water te zwemmen.
Zaterdag de 17de in die ochtend mijn taken in het huis vervullen en daarna klaar maken om een nachtje weg te gaan naar Lady Elliot Island. Rond 14 uur zijn we gaan rijen vanaf Maroochydore naar Hervey Bay. Het was een pittig lange rit daar naar toe, 2,5 uur namelijk. Dus ik was daarna wel een beetje klaar zeg maar. De auto is er niet echt op gemaakt voor lange ritten zitten en is dan ook niet echt meer comfortabel. Daar hebben ons ingecheckt in een Airbnb en zijn dan gaan zoeken naar een leuk plekje om wat te eten. Uiteindelijk hadden een leuke sportbar gevonden op de Esplanade en hebben allebei een lekker gerecht uitgekozen. Zij had een visschotel en ik spaghetti marinara. Zondags moesten wel al weer lekker vroeg opstaan om ons naar het vliegveld te begeven. Het vliegtuigje vertrok om 8.00 en we moesten er en half uur van te voren zijn. Het was een vliegtuig voor 16 mensen, dus best wel klein en een beetje krap, maar we konden er allemaal in en het was maar 40 minuten vliegen, dus goed te doen. Toen we aankwamen kregen een klein tour over het eiland en konden we onze snorkelspullen ophalen. We hadden een klein uitleg bij het zwembad gekregen, want het voor allebei de eerste keer. Om 11 uur gingen we verzamelen voor ons tour in de boot met een glazen bodem. Daar werden we naar het dichtstbijzijnde stukje strand gebracht waar de boot ging aanmeren en stapten we allemaal op de boot. Hete as echt prachtig om alles zo duidelijk onder water te kunnen zien. We hebben een paar haaien, schildpadden, zeekomkommers en rare koraaleilandjes gezien. Na ongeveer 20 minuten doken we allemaal het water in voor onze eerste keer snorkelen. Het was echt prachtig om te zien allemaal. Ik heb een hele boel leuke foto’s en filmpjes kunnen maken onder water. Onze gids had ook al gezegd dat het een van de helderste stukken water was die ze in weken had gezien, dus daar hadden we geluk mee. We hebben echt een heleboel mooi vissen en stukken koraal gezien. Helaas geen rog, maar dat had een hele klein kans. Ik had echt nog uren kunnen kijken, zeker als je dan lekker op het water ligt met een snorkel in je mond, maar na een half uurtje werden we al weer terug geroepen naar de boot. Die bracht ons weer aan de kust en daar dat konden we even lekker lunchen. De lunch was geheel verzorgd en zat in onze dag. Het was een groot buffet met allerlei lekker dingetjes. Daarna hadden we besloten om nog een keer het water in te gaan, maar zelf. Het is absoluut verboden om alleen het water in te gaan en gelukkig waren we dan ook met zijn tweeën. Op dat zelfde tijdstip waren er nog een paar mensen die ook gingen snorkelen, dus het was nog gezellig ook. En na ongeveer 40 minuten ofzo, gingen we weer aan land. Ik had mijn laptop meegenomen, zodat we de filmpjes en foto’s van de camera konden bekijken en mama had nog lekker een ijsje gehaald als afsluiting. Nog even douchen en toen was het in ene al weer tijd om terug te vliegen naar het vaste land. Na 40 minuutjes terug vliegen stapten we gelijk in de auto en reden we weer terug naar de Sunshine Coast. Uitgeput een pizza’tje gehaald en de volgende morgen ben ik weer terug naar huis toe gegaan. Het as een redelijk te gek weekend zo geweest.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maarten:
    gaaf man
  2. Oma:
    2 april 2018
    Mooi allemaal, ik heb gister de foto's gezien, prachtig.
    Fijn weer wat van je te horen.
    Oma
  3. Rachel:
    Schitterend!
  4. Es:
    2 april 2018
    Wat was het fantastisch avontuur hè kerel! Geweldig dat samen te doen 💖
  5. Marja:
    Wouw!