Dag 170 - Mama (deel 2)

2 april 2018 - Bli Bli, Australië

Maandag de 19de ging ik weer terug naar huis toe en heb ik het een en ander aan de Jasmin en de kids te kunnen vertellen. Dinsdagavond was gelijk weer een nieuwe dag met iets leuks: we gingen naar Sea Life Sunshine Coast. En voor de mensen die heel, heeeeel goed opletten: ja, dat is hetzelfde aquarium als waar in Sydney naar toe ben geweest. Alleen is deze even wat kleiner. Samen met Louis zijn mama en ik daar naar toe geweest in de ochtend. Het was erg leuk in het aquarium met alle mooie vissen en aquaria. Er is deze periode een speciale Finding Dory tentoonstelling. Daar zijn we dus bijna in een rechte lijn naar toe gegaan en heeft Louis lekker kunnen spelen in het tunneltoestel. Jasmin zou in de eerste instantie met de tweeling aanhaken, maar dat is er niet van gekomen. Dus die hebben ontmoet in het park voor de lunch en hebben we lekker Aussie sausage sizzle gegeten; een worstje van de BBQ op een sneetje casino brood. Daarna heb ik mama weer afgezet in Maroochydore en ben ik zelf weer naar huis toe gegaan. Woensdag regende het helaas de hele dag weer eens en heb ik niet zo veel gedaan, lekker rustig in de ochtend naar speelgoed en ’s middags rustig thuis zitten.
Donderdag ben ik na de lunch naar mams gereden, want zij ging naar een ander appartement verhuizen in Mountain Creek. 5 minuutjes verder voor mij, maar nog steeds goed te doen. Het was een mooi ruim en netjes appartement, dat wel net nieuwe leek. En deze had gelukkig wel WiFi. We hebben even nog wat boodschapjes gedaan en toen moest ik weer om huis aan. De dag erna heb ik haar Buderim laten zien. Dat is het stadje waar een super mooi stukje natuur is en waar ik in de Australia Day optocht heb meegelopen. Het stadje zelf is niet heel groot, maar we hebben lekker even wat gegeten en zijn toen naar de waterval geweest. Het zit in een super mooi klein stukje regenwoud. Het water was helaas wel te koud om te kunnen zwemmen, maar je kan er ook een leuk wandelingetje maken, waar je een hele boel moois kan zien. Na de wandeling zijn we weer terug gegaan naar Mountain Creek. Daar had ik even wat gedronken en ging weer naar huis toe. Maar we wilde nog steeds een bustour doen op Fraser Island en die middag hadden we dan even spontaan geboekt voor de opvolgende zondag. Het zou allemaal geregeld worden: we werden opgehaald in Mooloolaba om 5.40 en weer terug gebracht op dezelfde plek om 18.30, bakje koffie of thee in de ochtend, georganiseerde BBQ lunch en weer wat drinken in de middag. Dus een hele goeie deal vinden wij. En het was het ook zeker waard, maar meer daar over verder.
Elke woensdag en zaterdag is er een hele grote markt in Eumundi, ik ben er zelf al een keertje geweest, maar het is heel leuk om daar nog een keer naar toe te gaan. Daar zijn we dan zaterdag naar toe gegaan. Het is een hele grote markt die uit twee delen bestaat. Tussen die twee delen zit een groot pad waar je kan kiezen welke kant je op gaat. We hebben ons daar voor zeker 2,5 uur kunnen vermaken en mama heeft een paar mooie dingen daar gekocht als souvenir en ik heb een prachtige nieuwe hoed, die veel beter om mijn hoofd past, natuurlijk van kangoeroe gemaakt.
En toe kwam zondag; ik moest al om 4.00 opstaan en 4.30 vertrekken naar mama, zodat we lekker op tijd in Mooloolaba waren. We moesten verzamelen op het trapje van de ingang van Sea Life en er waren nog 3 mensen die vanaf daar met ons mee gingen. We hadden verwacht dat we door de bus werden opgehaald, maar het was een gewone auto die ons ophaalde. Die bracht ons naar Noosa Marina toe en daar zij; we met 15 andere mensen op de bus gestapt. Nou denk je gelijk aan gewone tourbus voor 65 mensen, maar die was een 4 wiel aandrijving voor 25 personen, het was dus niet groot. Hij stond ongeveer 70 centimeter boven de grond en je had echt een trapje nodig om in te stappen. We reden als eerste naar de pond die ons naar Rainbow Beach bracht en daar heeft de buschauffeur de bus klaar gemaakt om over het strand te rijden: banden 40% leger en de aandrijving op 4 wielen gezet. We kwamen er vanaf en reden gelijk het strand op. Ongeveer een uurtje over het strand gecrosst en toen heeft hij de bus aan de kant gezet en hebben we lekker op het strand een drankje gedaan met een door de chauffeur zelf gemaakt koekje. Na 20 minuutjes gingen we verder rijden naar de Red Canyon. Het een is klein stuk strand met rood zand met een grote berg als je een beetje verder loopt. Het was heel apart om zo’n ander stuk van het strand te zien. Na die kleine tussenstop reden we weer verder door naar het centrum van Fraser Island. Het was een n mooi stuk bos waar je alleen met een 4 wielaandrijving in mag. Het is gewoon verboden om er met een sedan ofzo in te gaan rijden. Daarnaast was het ook gewoon een heel erg hobbelig ritje, ik vond het echt heel erg leuk om zo off road te rijden. Uiteindelijk kwamen we aan bij Lake McKenzie. Daar hadden we een uur om even te zwemmen in het meest prachtig meer dat je ooit hebt gezien: spierwit zand en het water was echt hemelsblauw. Ondertussen was de lunch rond 12.00 gereed. De chauffeur had een BBQ neergezet, een schort aan gedaan en voor iedereen biefstuk, worstjes en vis aan het maken. Naast de BBQ stond een grote tafel met allerlei koude dingen als salades en sausjes. En de eettafels waren helemaal opgedoft met een knal tafelkleed en broeden en bestek. Hij had zelfs de biefstukken rare, medium en well done gemaakt. Hij had van te voren vaak gewaarschuwd dat we ons bord niet alleen moesten laten vanwege de kukabara’s. Dat zijn dus de kleine roofvogels van Australië. Ze pakken zo het vlees van je bord af en zelfs van je vork als er mee zit te zwaaien. Nou hadden we dus echt ongeveer 10 van beesten in de aanval die dag en de chauffeur (Andrew) lag helemaal in een deuk, want hij had nog nooit zo’n massale aanval van de vogels gezien. Een paar worstjes en biefstukken vlogen door de lucht in hun bekken. En als klap op de vuurpeil kwam ook nog eens een leguaan gedag zeggen. Dus iedereen ging met zijn/haar voeten op de banken zitten half over hun bord gebogen en dan maar eten. Het was een er interactieve lunch zo. Na de lunch heeft iedereen zijn beentje bij gedragen en alles opgeruimd. En gelijk weer door met de tour. In de middag hadden we een kleine wandeling langs een kraakhelder riviertje en daarna gingen we weer terug naar het strand. Maar omdat het ondertussen vloed was geworden, moesten we een deel weer over het land doen, omdat het hele strand onder water stond. Maar het was een achteraf een heel goeie keuze, want de hele dag waren we al aan het uitkijken voor dingo’s, maar niks gezien, tot dan. Eindelijk hadden we een dingo gezien en niet 1, maar gelijk ook twee. Al met al een geweldige dag. Toen we uiteindelijk weer terug waren in Mooloolaba hadden we een hamburger gehaald en lekker zitten oppeuzelen in Mountain Creek, het was toch maar 5 minuten rijden.

1. Marja:
    2 april 2018
    Wat een geweldige tour was dat zeg!
  2. Es:
    Dat was ook echt een super ervaring hè! Fantastisch 💖
  3. Roel:
    2 april 2018
    Ja jij komt nooit meer thuis
  4. Janine:
    2 april 2018
    Wat hebben jullie een boel leuke en heel bijzondere dingen gedaan. Geweldig!
  5. Thea EICHHORN-HOOGSTADT:
    3 april 2018