Dag 171 - Mama (deel 3) en Pasen

3 april 2018 - Bli Bli, Australië

Week 3 begon met een bezoekje aan de Australia Zoo. Ik vind het zelf een hele leuke dierentuin, ik ben er natuurlijk al een keer geweest zelf en met Louis voor een paar uurtjes. Maar nu waren we met zijn tweeën, dus konden we lekker alle tijd nemen voor de dingen die we graag wilden zien. We waren daar al best wel op tijd, rond 11.00, want om 12.00 was er een grote krokodillenshow in het middag van de dierentuin. Als voorprogramma deden ze een vogelsoorten met allerlei bijzondere Australische vogels en daarna begin het echte werk. De krokodil kwam tevoorschijn en het was weer een hele gave show. Dit is een dierentuin die door de Australisch bekende korkodillenjager Steve Irwin is gemaakt met zijn beste vriend. Het is echt super groot en we hadden uiteindelijk niet eens echt elk verblijf bekeken. Die avond kwam mama bij ons eten en hebben we lekkere geroosterde chook (“tjoek” = kip) gegeten. Terwijl Jasmin Louis naar bed bracht heeft zijn zelfs de tweeling eten kunnen geven, dus ik heb lekker de keuken opgeruimd. Dinsdags was het weer regen, dus even tot rust komen van alle activiteiten.
Woensdag was er op de speelgroep een leuke paasjacht voor alle kinderen die kwamen. Samen met een oma heb ik de eieren verstopt en daarna ging iedereen ze zoeken. Diezelfde dag was er ook de maandelijkse speelgoedbibliotheek daar, dus Louis heeft een leuk kasteel mee kunnen nemen en dan moeten we dat weer over 3 weken terugbrengen. Na de jacht hebben we alle chocolade verdeeld onder de kinderen en volwassenen. Na de lunch ben nog met mama naar de Botanische tuinen in Maroochydore geweest, alleen was het meer een klein bos rond een meer dan een tuin. Dus we hebben een leuk wandelingetje gemaakt en zijn daarna naar Kawana Shoppingworld geweest. Daar ben ik nog helemaal niet geweest, alleen Sunshine Plaza. Het is wel mooi daar, alleen niet geweldig groot als Plaza. Even een boodschapje gelijk gedaan en toen via de groenteboer terug naar huis toe.
Die donderdag hadden ze mooi weer voorspeld, maar daar is dus echt niks van gekomen. Ik ben naar mama gegaan en daar hebben we een beetje rondgehangen. Uiteindelijk kreeg ik een ideetje en heb mama weer uitgenodigd voor het avond eten. We hebben zelf sushi gemaakt en mama en ik hebben bij haar thuis een toetje klaargemaakt: crème brûlée. Na het eten hadden we nog een leuk spelletje Monopoly gespeeld en heb mama toen weer naar haar appartement gebracht. Vrijdag dan eindelijk met haar naar het strand van Mooloolaba geweest. Daar lekker geluncht en zijn toen naar de vuurtoren gelopen. Je hebt daar best veel wind, maar echt een prachtig uitzicht over Mooloolaba. Je staat namelijk precies tussen de twee stranden in: het hoofdstrand en de baai. Daarna weer terug gelopen naar het hoofdstrand, nog wat gedronken en dat was al weer het einde van de dag.
Uiteindelijk was dan toch de zaterdag aangebroken, vertrekdag. Het vliegtuig vertrok om 11.25 en vanwege paasverkeer waren iets eerde vertrokken, dus ik ging om 7.30 naar Mountain Creek toe en rond 8.15 vertrokken we naar Brisbane Airport. Eenmaal aangekomen heeft mama gelijk haar koffer ingecheckt en hebben we nog rustig wat gedronken bij het cafétje. Het was daarna toch echt tijd geworden om weer afscheid te nemen van elkaar. Dikke knuffel en wat traantjes en daar ging ze weer, de roltrap af en naar de douane en toen was ze weer uit het zocht verdwenen. Voor mij ook weer tijd om terug naar huis te rijden.

Pasen: zaterdags kwamen de broer van Jasmin en zijn vrouw voor Pasen en zondag hebben lekker geluncht met hun en twee andere koppels. Het was erg gezellig zo. De hele koelkast zat aan het einde van de dag helemaal vol met eten en dat is nu gelukkig op aan het raken. Wat wel jammer is is dat alle kinderen dit weekend ziek zijn geworden. Louis is gelukkig weer stuk bij beetje aan het opknappen, maar Thomas is doodziek en Edward heeft twee vreselijke oogontstekingen, dus het hele huis zit in quarantaine. Jasmin is de laatste twee dagen ook ziek geworden. Ik heb de dans gelukkig nog kunnen ontwijken en dat probeer ik ook zo te houden door gewoon heel vaak mij handen te wassen als ik de tweeling bijvoorbeeld heb opgepakt en zo veel mogelijk dingen schoon te houden. Het heeft wel wat tijd nodig, maar gelukkig worden al deze dingen weer beter uiteindelijk.

En niet geheel onbelangrijk: ik ben over 2 week geen tiener meer! Ik ben van plan om het de 15de te vieren met de mensen die ik hier kende en dan bij een van openbare grills wat te eten met zijn allen.

1. Martin:
    3 april 2018
    Hoi Stijn, wat heerlijk om te lezen dat jij en jou moeder zo hebben kunnen genieten van alle activiteiten die jullie hebben ondernomen. Uiteraard hebben wij allen met smart op verhaal 3 gewacht. En ja het vertrek van dierbare is altijd weer een tranen trekker. Wij hebben daar bijna de nodige ervaring mee. Lukt nog steeds niet altijd om de boel droog te houden. Wat de zieken betreft, altijd erg vervelend. Binnenkort, komt oom Floris de boel versterken. Ik heb gisteren begrepen dat hij het ticket geboekt heeft. wij hebben weer genoten van jou verhalen en nemen aan dat jij nu gaat uitkijken naar de komst van jou vader (Maarten). Zoek alvast maar een flinke golf voor hem uit daar houd hij wel van. Geniet verder en tot de volgende. Groetjes, Martin
  2. Janine:
    3 april 2018
    Hoi Stijn, jullie hebben wel heel veel leuke en mooie dingen gedaan.
    Veel beterschap met alle zieken, en hopelijk blijf jij gezond en knapt iedereen weer snel op. Het is echt heel fijn om je verhalen te lezen en zo betrokken te blijven bij jouw leven down under. Veel liefs en groetjes, Janine
  3. Es:
    3 april 2018
    Wat hebben we geweldige dingen ondernomen en ontdekt hè. Dit was echt een prachtige ervaring en we hebben hele mooie herinneringen erbij! Love you!
  4. Maarten:
    3 april 2018
    leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben en ja afscheid nemen is altijd lastig.
    Helaas het "gewone leven" weer begonnen. Nu Floris komt kun jij weer een vakantie voor jezelf plannen naar Perth. Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen.
  5. Oma:
    Hoi Stijn
    Wat hebben jullie samen veel gedaan en genoten. Heel mooi
    Die 3 verhalen daarover.
    Sterkte met de zoeken bij jullie.
    Groetjes Oma