Dag 196 - Perth

1 mei 2018 - Perth, Australië

Gisteren dan toch aangekomen in Perth. Het was een best relaxte vlucht zo. Ik kon lekker filmpjes kijken en het duurde gelukkig niet al te lang. Helaas kon Jasmin mij niet naar het vliegveld brengen, dus had ik een shuttle op het internet geboekt die mij aan de deur heeft opgehaald. Vandaar heeft hij me naar Aussie World gebracht en daar moest ik met nog een heleboel mensen op een grote tourbus stappen en werden we allemaal naar het vliegveld van Brisbane gebracht. Ik was ruim op tijd voor mij vlucht, ik had online al ingecheckt, dus ik kon gelijk naar de bagage drop lopen en heb mijn koffer afgegeven. Vanaf dat punt kon ik dus lekker rustig naar de gate gaan en heb op de weg daar naartoe even snel wat eten gehaald. Ik wist dat ik een maaltijd in het vliegtuig zou krijgen, maar uit ervaring wist ik wel al dat het niet super veel zou zijn. Het vliegtuig had een kleine vertraging van 20 minuten, dus we konden pas wat later instappen dan gepland, maar uiteindelijk waren we toch nog om 20.15 aangekomen op Perth Airport en de planning was dat we om 20.30 zouden aankomen. Eenmaal uit het vliegtuig, was mijn koffer al heel snel op de band en kon ik naar de bus lopen. Toen ik aan kwam lopen kwam de bus net aanrijden en kon ik gelijk instappen. Die heeft maar naar Victoria Park Station gebracht en  daar ben ik overgestapt op een bus die mij naar Wellington Square bracht en vanaf daar was nog maar 5 minuutje lopen naar het hostel. Het is een knus en klein hostel met 4 kamers, maar wel weer met twee keukens en 2 badkamers. Ik zit zelf in een kamer met 5 anderen.

Vandaag ben ik naar de bibliotheek gegaan om wat cv’s uit te printen en morgen ga ik bij wat restaurants langs om te vragen of zij nog mensen nodig hebben voor in de bediening.

Perth is natuurlijk niet zo’n super grote toeristenstad als Sydney, dus ik heb op het internet dingen gezocht die heel leuk om te bekijken of om heen te gaan. En ik heb een heleboel leuke dingen gevonden om te doen en te zien. Zoals: Kingspark, Fraser Avenue Lookout, Lotterywest Walkway, Scitech, South Perth Forshore, Climbingtours, Heirisson Island, The Bell Tower, Perth Zoo, DNA Tower Climb en nog veel meer.

1. Marja:
    1 mei 2018
    Wat fantastisch om weer te lezen! Heel veel succes met solliciteren en veel plezier in Perth!
  2. Maarten:
    1 mei 2018
    veel succes met zoeken naar een baantje en plezier met je to-do lijstje.
  3. Oma:
    1 mei 2018
    Je hebt nog heel wat te doen om alles te be kijken. Veel plezier daarmee en succes met het vinden van een baantje.
    Gr.oma
  4. Lea timmer:
    1 mei 2018
    Heel veel succes met het zoeken naar een baantje en nog veel plezier
    Ge Lea.
  5. Es:
    1 mei 2018
    Even tijd nemen om de boel af te tasten daar en op naar je nieuwe avontuur! 😘
  6. Janine:
    1 mei 2018
    Je verhaal over de reis klinkt al helemaal als van een wereldreiziger, heel relaxed allemaal. Ook als er iets een beetje anders gaat dan gepland, dan maak jij je daar in het geheel niet druk om. Perth klinkt leuk. Ik hoop dat je snel werk vindt dat je leuk lijkt, en anders is er in de tussentijd genoeg te doen. Veel succes!
  7. Rini:
    1 mei 2018
    He wereldreiziger,geweldig wat je allemaal onderneemt,veel succes met je nieuwe baan en veel plezier!!!!!